Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - Kaermes

Sivuja: [1]
1


"Vaikeroi poika kun vielä voit, vanha elämäsi tulee jäämään taaksesi: tuosta ovesta ulos astuessasi olet Vasaraasian kansalainen ja ahkera vallankumouksen palvelija. Kantamasi vasarat ja päässäsi istuva barettisi eivät ole vain silmänlumetta, vaan tulevan ja paremman maailman ikoneita; ahkeruus ja kuri! Kanna uniformusi kunnialla, pidä leuka pystyssä ja ole kuuliainen Kurt Paineelle, tai joudut pian rintamalle nuoresta iästäsi huolimatta! Kauas jää silloin maukas kebab, viettelevä musiikki ja rakas perheesi! Keskelle aavikon dyynejä skorpionien ja fakiirien pisteltäväksi! Kanna Vasaroitasi kunnialla, ja pidä huoli itsestäsi ja omistasi. Heikkoja ovat ne, jotka eivät Vasaraa kumarra, todistihan tämän jo entisen johtajamme heikkous ja saamattomuus! Eteenpäin siis! Astu maailmaan uutena ihmisenä! Ja muista vanha varoitus, pelko antaa siivet!"

Vasaraasia vapisee uuden julman tyrannin alla, Kurt Paine, tuo kirottu mies, vallankumouksen johtohahmo. Hän teki jotain, mitä kukaan ei olisi osannut arvata tapahtuvan edes vuosisatoja eteenpäin. Koskaan aikaisemmin Vasaraasian valtio ei ollut joutunut sotaan, mutta maailman tuulet vetivät tämänkin piskuisen valtion mukaansa Paineen johdolla. Mutta miten ihmeessä kebabin ja klezmerin riettauksien tahrimat kansalaiset saataisiin mukaan armeijan riveihin? Syntyi vankileirejä ja rangaistuslaitoksia pitämään ihmiset erossa maallisista haluista. Kieltolaki oli suuri järkytys kaikille, jopa Vasaroille, vallankumouksen tukirangalle, mutta sota on julmaa ja kaikkia keinoja tarvitaan

Lakia noudattamattomat ja sodasta kieltäytyvät lykättiin laitoksiin ja sieltä eteenpäin hyötytehtäviin, tai niin no, näin vallanpitäjät suunnittelivat. Vankileirit tuppasivat tuottamaan varsin kehnoa tulosta ulospäin saavutustensa suhteen. Suurvasara Luvian vankileiri ei juuri tee poikkeusta, mutta värikkäämpiä huhuja sieltä irtoaa vankien ja vartijoiden elämästä. Pikkulinnutkin lauloivat, että olisi jälleen se aika vuodesta, kun Luvia täyttää vuosia..

Pelinjohto numperoineen:
Antti "Julius" Sarjanoja (0451390719)
Jukka "Julius" Jääskelä (0400447902)

Myös ilmosähköpostiin saa lähettää kyselyitä jos on sellaisia.

Mitä? Alamaailman vasaroiden hengessä, puiden varjossa, hyvässä kesäsäässä, Luvian vankileirillä. 1900-luvun alkuvuosikymmeniä fiktiivisessä maailmassa.
Missä? Haapaveden hienoissa järvimaisemissa, luultavasti Heiskain taloilla.
Milloin? 19.6., sopivasti viikko ennen juhannusta.
Miksi? Kuuntele, niin tiedät. www.vasarat.com
Montako? 25 enintään
Paljonko? Ei paljoa. 5e tai alle

Ilmot kesäkuuhun mennessä osoitteeseen ilmoamiset@gmail.com
Sisällytä ao. asiat viestiisi.

Nimi
Syntymäaika
Sähköposti
Puhelinnumero
Asuinkunta
Pelikokemus
Kuva (kuten IRC-galleria nick, ei välttämätön)
Erityisruokavaliot
Muut mainittavat seikat. (Sairaudet/muut tärkeät asiat, joita meidän tulisi tietää)
Millaista hahmoa et ainakaan halua? / Millaisen haluat?

2


Kolme vankia pakenee yön aikana valtion rajalla sijaitsevasta rangaistuslaitoksesta, jonne valtion vastaisesta toiminnasta epäillyt yksilöt on kerätty. He jättävät jälkeensä yhden mukiloidun vartijan ja epäilyksen siitä, mihin he luultavasti suuntaavat seuraavaksi. Kappeli on paikka lakien ja säännösten ulkopuolella, autonominen saari, spirituaalis-anarkistinen turvapaikka jossa vangit voivat saavuttaa koskemattomuuden. Muutaman miehen ja naisen joukko lähetetään hakemaan vankeja takaisin. Kukaan ei tiedä tarkasti heidän ulkonäköään, satojen vankien joukosta sitä on mahdotonta saada selville. Ainoastaan heidän lukumäärästään ollaan varmoja: kolme. Vangit pitäisi saada vastaamaan teoistaan, toimistaan valtiota vastaan. Mutta esteenä vankien palauttamiselle on Kappelin autonomia ja vankien koskemattomuus. Miten se onnistutaan kiertämään?

Kappeli / Veden historia sijoittuu tuohon spirituaalis-anarkistiseen Kappelin saareen ja kohtaamiseen rangaistuslaitoksen edustajien ja Kappelin jäsenten välillä. Tyylillisesti peli on kokeileva ja osin epälarpmainen. Hahmoissa on keskitytty ensisijaisesti kokemusmaailman laajentamiseen ja kokonaisvaltaiseen yhteyteen hahmon kanssa ja pelimekaniikka koostuu useasta rituaalista, jotka ovat enemmän runollisia ja symbolisia kuin loogisia. Kyseessä on kuitenkin ensisijaisesti larp, eikä perinteisiä elementtejäkään ole unohdettu.  

Ajatukseni on että pelaajat saapuvat pelipaikalle 4. päivä syyskuuta. Tällöin tapahtuu jonkinlainen kevyt esipeli, joka johdattaa pelin maailmaan ja käytäntöihin ja jonka jälkeen pelaajat voivat käydä nukkumaan ja varsinainen peli alkaa seuraavan päivän aamuna. Pelipaikalla ei ole lämmitystä, joten on varauduttava lämpimin vaattein ja hyvällä makuupussilla. Myös kahdet vaatteet on hyvä ottaa mukaan, sillä rituaaleissa vaatteet luultavasti likaantuvat ja kastuvat.

Mitä? Juonittelua ja neuvottelua rangaistuslaitoksen edustajien ja Kappelin väen välillä. Symbolisia rituaaleja ja uskonnollisia menoja.

Missä? Haukiputaalla, 30km Oulusta, Martinniemessä, Vahtolan talossa. En tiedä tarkkaa osoitetta, mutta Martinniementie 255 on tämän talon naapurissa ja tuon osoitteen jälkeen on noin 100m matka tielle joka kääntyy Vahtolaan. Pelipaikka on siis Martinniementie 255:n ja Martinniemen koulun välissä. Bussi nro 20 Oulusta kulkee tämän ohi, pysähtyminen tapahtuu ennen Martinniemen koulua tai Martinniemen koulun pysäkillä. Vahtolan alue löytyy myös kartasta. Pistän tienhaaraan kyltin jossa lukee joko Vahtola tai Larp.  

Milloin? 4-5.9.
Montako? 18

Pelimaksu: 3e

Ikäraja: 15

Osoitteeseen hannu-pekka.heikkinen@helsinki.fi voi ilmoittautua. Myös numerosta 0408397981 saa kiinni.  

Seuraavat tiedot voi liittää mukaan:

Nimi,
Syntymäaika,
Sähköposti,
Puhelinnumero,
Asuinkunta,
Pelikokemus,
Kuva
Erityisruokavaliot,
Muut mainittavat seikat. (Sairaudet/muut tärkeät asiat, joita meidän tulisi tietää)
Hahmotoiveet (esim. paljon esillä oleva hahmo tai aloittelijalle sopiva statistihahmo)

3
Siirretty hamaan tulevaisuuteen / III - Siirtyy
« : 10.09.2008, 18:23:43 ip »
Peli siirtyy vähäisen pelaajamäärän vuoksi harmaaseen tulevaisuuteen.

Vherfai poltettiin maan tasalle. Ne harvat, jotka selvisivät hiisien ja demonien hyökkäyksistä, katosivat nopeaa omille teillensä haluamatta puhua asioista yhtään enempää. Miekkamiehet, mahdinkäyttäjät, ja jopa suuri määrä vapaaehtoisia kaartilaisia, Katen nostoväkeä, kerääntyi entisen kylän laitamille kostaakseen tapahtuneet ja etsiäkseen kirotut hiidet käsiinsä tappaakseen ne lopullisesti. Sodan merkit olivat selvät ja ihmiset valmistautuivat pahimpaan koko läänissä. Maailmanlopun saarnaajat puhuvat uudesta Tuhon sodasta, mutta kylmimpien analyytikoiden mukaan kyseessä ei ole muuta kuin pitkästä rauhanjaksosta syntynyt tarve päästä vuodattamaan vihollisten verta.

Uusi uhka nousee samaan aikaan etelästä, Suokuntien vanhat hallitsijat, noitakuninkaat, olisivat palaamassa vaatien takaisin sitä, mikä heille kuuluisi. Kauan ja pitkään he ovat piiloistaan taistelleet Ulend Tulisilmää, Katen hallitsijaa vastaan, ja nyt he olisivat valmiina nousemaan avoimeen sotaan. Vallanpitäjät ja Mandhaxen vaikutusvaltaisimmat henkilöt kokoontuivat pikaisen kokoonkutsumisen jälkeen puhumaan yhteisistä asioista ja päättämään läänin, ellei jopa koko valtakunnan tulevaisuudesta.


"III" on väliosa Katen Suokunnissa pyöriville larpeille, ja epäsuoraa jatkoa Jumalten Kiroamien tapahtumille.

Mitä? Neuvottelut Mandhaxen parhaimpiin kuuluvassa majatalossa - paikalla on aatelisia, kauppiaita, edustajia ja diplomaatteja.
Missä? Haapaveden keskustassa, partiomajalla, sen takkahuoneessa, ja kyllä, pelissä siis vain yksi tai pari huonetta.
Milloin? Alustavasti 29.11.08
Montako? 10
Pelimaksu on eläväinen käsite, jotain 5-10 eypoa.
Muuta? Ikäraja joustava 15, mutta peliin haetaan kokenutta/innokasta väkeä - puhuttavaa ja setvittävää tulee olemaan paljon, ja sitä kautta opeteltavaa myös.
PJ Antti Sarjanoja, sposti pelin ilmo-osoite, 0415779515.

Miksi? Noh, eipä ole ollut vielä peliä, joka painottuu pitkälti vain tämmöiseen konseptiin: runsaaseen materiaaliin, räväköihin persooniin ja totta kai neuvotteluihin sekä puhumiseen. Lisäksi tässä on oiva sauma pitää itselle ensimmäinen kirjoitettu neuvottelupeli.

Ilmoittautumisia ja kyselyitä voi valutella vanhaan tuttuun osoitteeseen island.main [ät] gmail.com
Viimeiset ilmot haluaisin lokakuuhun mennessä.

Liitä tiedot:

Nimi,
Syntymäaika,
Sähköposti,
Puhelinnumero,
Asuinkunta,
Pelikokemus,
Kuva (kuten IRC-galleria nick),
Erityisruokavaliot,
Muut mainittavat seikat. (Sairaudet/muut tärkeät asiat, joita meidän tulisi tietää)

Tavanomaisesta käytännöstä poiketen en hirveästi pistä painoarvoa hahmotoiveille - tulee sellainen kuin tulee. Toiveita saa toki esittää, noin suurpiirteisesti, jokainen osapuoli kuitenkin tulee pelissä olemaan varsin puhuvassa roolissa.

4
Jumalten Kiroamat - Island-larpin jatko-osa
1-3.8.2008, 'Montuilla




Vherfai ei ollut enää entisensä. Paljon oli tapahtunut, liian paljon Virvasuon rauhaa rakastaville ja hieman yksinkertaisillekin asukeille. Oli hiisiä, oli jumalten tikaria, oli murhatapaus ja demonistakin huhuttiin. Kaiken lisäksi jotain suurta oli tapahtunut Aarnivaeltajan kotona - kerrottiin taikuudesta ja retkikunnasta lähikaupunkiin, Drovongiin tapaamaan suuria mahtimiehiä. Neuvoston palattua takaisin kylään Aarnivaeltajan kotoa, ihmisillä riitti kysymistä.

Nyt on kulunut kuusi vuotta, kuusi pitkää vuotta. Vuoden 304 Ua maailma on mullistunut - entinen Kotkavalli, mantereen ja koko maailman viimeinen turvapaikka oli tuhoutunut pahan korruptoiman lohikäärmeen hyökkäyksen alla. Maailma olisi jälleen suojaton paikka ja yliluonnollisten voimien mellestyskenttä. Kuka nyt suojelisi ihmistä hiisiltä, epäkuolleilta, demoneilta, lohikäärmeiltä ja ties miltä?

Tikari, se kirottu Seailrin tikari, kukaan ei tiedä missä se on nyt. Drovongin tapahtumista kerrotaan erilaisia tarinoita, mutta se tiedetään, että noviisi Yönkivi, Aarnivaeltaja ja moni muu Vherfain tärkeä henkilö on kadonnut kuin tuhka tuuleen. Ilmeisesti tapaus on kuitenkin herättänyt mielenkiintoa kauempaakin, sillä eilettäin keskelle Virvasuota tupsahti joukko Miekkamiehiä Mandhaxista asti, ja he etsivät Aarnivaeltajan kotia. Niin huhumylly roihahti jälleen tuleen, kun tuo seurue aloitti matkansa kohti korpea, jossa kohtalokas kokous oli pidetty. Olisiko tikari taas löytynyt? Olivatko miekkamiehet tulleet tappamaan suolla elävät hiidet? Oliko Aarnivaeltajan entiseen kotiin piilotettu jotain? Vai oliko jopa huhujen demoni palannut piinaamaan Vherfaita? Kuka tietää...


***

Kyseessä on hyvin perinteistä laatua oleva low-fantasy larp, jatko-osa edelliskesänä pidetylle Island-larpille Jumalten Palvelijat. Toisin kuin edellispeli, joka oli hieman mönkään mennyttä juonittelua, tämä peli painottuu toimintaan ja tapahtumiin. Mitä lie todella tapahtuu, kun miekkamiesten kulkue eksyy Aarnivaeltajan 'Montuille.


Mitä: Salaisuuksia, yliluonnollisuutta ja toimintaa - Low-fantasiaa Ummã-maailmassa (ent. Island)
Milloin: 1-3.8.08 (pelipäivä 2.)
Missä: Haapavedellä, ´Montuilla (Soramontut Pirnesjärven lähistöllä)
Paljonko maksaa: 5 e (sis. purtavaa, telttamajoitus)
Montako: ~25
Ikäraja: 15 vuotta
Pääpiru: Antti Sarjanoja, kiinni saa ilmospostista ja numerosta 0415779515

Ilmoittautumiset osoitteeseen island.main@gmail.com
heinäkuuhun mennessä.

Liittäkää ilmoon seuraavat tiedot:
Nimi,
Syntymäaika,
Sähköposti,
Puhelinnumero,
Asuinkunta,
Pelikokemus,
Kuva (kuten IRC-galleria nick),
Erityisruokavaliot,
Muut mainittavat seikat. (Sairaudet/muut tärkeät asiat, joita meidän tulisi tietää)
Koska pelissä käytetään boffereita, saako sinua lyödä moisella?

Hahmotoiveista:
-Haluatko saman hahmon kuin viime pelissä? (Jotkut hahmoista ovat mukana myös tässä pelissä), jos haluat, kirjoita lyhyt tiivistelmä siitä, mihin viime peli loppui hahmosi osalta
-Haluatko/voitko pelata sotilasta?
-Oletko valmis rämpimään metsässä?
-Voitko vetää sooloroolia koko larpin läpi?
-Millaista hahmoa et halua pelata?

5
Menneet tapahtumat 2008 / Oulu 1940, Oulussa 23.-24.2.2008
« : 15.12.2007, 16:46:04 ip »
Pommit putoilevat rakennuksen ulkopuolella taukoamatta ja kaikkia meitä kalvaa pelko siitä, milloin se osuu meihin. Kuulen haavoittuneiden tuskan huudot jostain rakennuksen kaukaisesta osasta ja konekivääritulen ulkoa. Sotilaat jakavat toisilleen käskyjä ja yrittävät vakuutella siviileille, että kaikki on kunnossa.” Laivat tulevat minä hetkenä tahansa.” he sanovat. Mannerheim itse lupasi niin sähkeessään. Sen jälkeen emme ole kuulleet mitään, koska pommi tuhosi pidemmän matkan radion päämajassa. Olemme täällä oman onnemme nojassa. Sodan jaloissa.

Ryssä on hyökännyt kimppuumme. Raatteen tien operaatio epäonnistui. Ryssät tulevat. Ja tappavat meidät kaikki. Vievät itsenäisen maamme...



---


Talvisota on jatkunut kahden kuukauden ajan ja Neuvostoliiton joukot ovat onnistuneet suunnitelmassaan katkaista Suomi kahteen osaan Oulun akselilla. Tällä akselilla vain Oulussa on enää vastarintaa jäljellä, mutta tilanne näyttää heikolta koska suurin osa joukoista on joutunut eristyksiin kaupungin ulkopuolelle.

Mitä: Vaihtoehtoishistoriallinen liveroolipeli
Milloin: 23.-24.2.2008
Missä: Oulun Lyseon lukiolla, Oulussa
Hinta: Vielä auki, mutta varmasti alle 10 e
Miksi: Ensimmäinen larppi Lyseolla ikinä
Ikäraja: 15 vuotta
Pelaajia: Maks. 40 pelaajaa
Pelinjohtajat: Joni Karjalainen ja Pekka Ravaska

Lisätietoja ja ilmoittautumiset osoitteessa www.lyseo.edu.ouka.fi/~hequel/oulu1940/etusivu.html

6
Yön hiljaisuudessa



Lumi narskuu kenkieni alla, kuulen vierelläni kulkevan miehen hampaiden kalisevan, näen etäisesti taskulamppujen valot jossain joukon keulilla, mutta ympäröivä luonto on vaiti ja paikallaan. Edes puut eivät enää napsahtele pakkasen ikeen alla: loputon pimeys on vallannut maan, peitellyt sen lumihuovallaan.

Silti en voi tietää oliko se kylmentyneen mieleni luomaa harhakuvaa, toiveita turhasta, vai onko tuolla jossain jotain? Jossain kauempana, poissa tästä paikasta... kaiken tämän kauheuden ulkopuolella, joka on tuominnut meidät vaeltamaan pimeyteen.

Luonto on vaiti, mutta silti minusta tuntuu siltä, kuin koko metsä, pimeys, hiljaisuus katselisi minun kävelyäni, kuuntelisi askeliani odottaen haaskalinnun tavoin, milloin lyyhistyisin maahan, jotta se voisi iskeä kyntensä minuun...



-

Suomi ja muu maailma on vajonnut kaaokseen auringon kadottua yhtäkkiä taivaalta. Kiristyvien pakkasien ja loputtoman yön edessä ihmiset ovat jättäneet kotinsa vaeltaakseen kohti etelää, kohti suurempia ihmiskeskuksia ja kohti lämpöä. Matka ei ole kuitenkaan niin helppo kuin he luulevat...

Milloin?: 25-27.1.2008 (peli alkaa lauantaina)
Mitä?: Kauhua ja pimeyttä nykyajan suomessa.
Missä?: Haapavesi, vanha rintamamiestalo.
Hinta?: 5e
Miksi?: Koska kauhua ei Haapavesi ole vielä kokenut.
Ikäraja: 18
Pelaajia: 12 (+ PJt)
Ja pääpiruna Antti Sarjanoja, nakkiapuPJ:t anonymous.
Pelistä voi kysellä lisää ao. osoitteesta tai soittamalla 0415779515.

Peliin voipi ilmoittautua osoitteeseen: yonhiljaisuudessa@gmail.com
Kirjoita tietoihisi seuraavia,
Nimi
Ikä
Puhelinnro
Sähköposti
Ruoka-allergiat
Muuta tiedettävää

Peliähän ei suositella sellaisille henkilöille, jotka ovat hyvin herkkiä säikkymään, ja ei myöskään niille, jotka eivät pelkää tai säiky mitään ;)

-

Edittiä: Käytiin pelipaikalla toissapäivänä ja onhan se kylmä rakennus. Villasukat siis mukaan! Yöpyminen tapahtuu luultavasti jossain muualla kuin itse pelipaikalla, mutta koska peli on pieni, niin en usko ulkomaalaisten majoittamisesta Haapavedelle tulevan ongelmaa.
   LISÄKSI paikalla ei ole toimivaa vessaa, koska putket on jäässä. Ulkovessaakaan ei ole kyhätty - jokin hätäriuku tehdään kyl - joten ennen kuin pelaajat tuodaan pelipaikalle, on mahdollisuus käydä vessassa. Lisäksi, jos pelin aikana tulee hätä, niin sitä ei sitten tiedä uskaltaako siellä ulkona käydä vessassa ;)
   Peli itse alkaa luultavasti heti kun aurinko on laskenut ja on PIMEÄÄ, siis jo varmaan iltapäivällä. Kestosta en osaa sanoa, mutta en usko venyvän liian myöhään. Pelaajia ei päästetä pelipaikalle ennen peliä, mutta pelipaikka on tiukasti rajattu varsin pieni alue, joten kukaan ei pääse eksymään. Lisäksi pelin alkaessa pelaajat tuodaan autoitse yhtenä lössinä pelialueen reunalle.

Tätä ennakkovaroittelua vain sen takia, ettei kukaan tule peliin liian kevyellä mielellä - siellä on kylmä ja virtaavaa vettä ei ole, ja varmaan muutenkin hipsitään menemään mukavassa tunnelmassa. Sähköt sentään löytyy.

Niin ja tarkoitushan ei ole tehdä ihmisten elämästä kurjaa pelin ajaksi, pelipaikassa ei vain ole kaikkia mukavuuksia ;)


Sivuja: [1]