Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tautou

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Keski-Maa liveroolipeli: Ihmisten Aika V - Gundabad

Pohjoisen kruunu, varjonsa lyö kovan kolmipiikkisen;
Kuljetko enää alas, jos käyt rinteelle Vuoren Punaisen?

Ei Punaista kruunua omistanut Durin, ei Bolg, eikä Varjot Angmarin;
Jylhä ja iätön on itsensä herra, vuori Gundabadin

Kelle se milloin suojansa suo, vai suoko alkuunkaan;
Tänne ei tulet apuja tuo, huudot hukkuu hämärään

Kadonneille on Punainen Vuori usein viimeinen määränpää;
Sillä kun liekkisi loppua lepattaa niin kylmä kivi ymmärtää

Muista silti jos käyt vuorelle kaltaisiasi hakemaan;
Aina verta vaatii rinteet kolkot, taas uudelleen ne punaisiksi maalataan

Sillä aina viimeisenä korvissasi kuulet tuulen Gundabadin;
Tuulen jonka kanssa kilpaa iäti soi kuoleman sointu vain



Eletään Neljättä Aikaa. Sauronin mahti on murtunut ja Varjo väistynyt Keski-Maan yltä. Suurin osa haltioista on purjehtinut Suuren meren yli Kuolemattomille maille, kääpiöt asuvat rauhallisin mielin omissa kaivannoissaan yllättävän sopusoinnussa Keski-Maan Vapaiden Kansojen parissa. Sormuksen Sodassa nujerretut örkit ovat kadonneet miltein kokonaan maan päältä ja kallioiden uumenista, eikä yksikään olento, elävä tai kuollut, enää ikinä pidä hobitteja vähäpätöisinä.

On vuosi 44 Neljättä Aikaa ja kuluvan vuoden toisen kuukauden loppu. Ihmisten Vallan aika on tässä. Enää ei Vapaiden Kansojen tarvitse pelätä alati väijyvää Varjoa, vaan myös Ilúvatarin nuoremmat lapset saavat elää Melkorin painostuksesta vapaata elämää, kuten Kaiken Isä on hyväksi nähnyt antamalla ihmisille sekä kuoleman lahjan että vapaan tahdon hyvän ja pahan välille.

Harmaavuorten ja Sumuvuorten risteysalueella toukokuu on jo lähes nähtävissä, sillä siinä missä pohjoisessa on aina talvi, ylettyy auringon lämmittävä valo hellimmään jopa Framin linnan raunioita. Täällä, Framista länteen, on kuitenkin alue joka vasta totuttelee paikkaansa auringossa - siellä varjo viipyilee, eikä Vuori anna armoa.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kaksipäiväinen liveroolipeli Ihmisten Aika V - Gundabad pelataan 26.-27.5.2017 Rokualla, noin 80 kilometriä Oulusta kaakkoon. Pelin järjestää Niina Heikura, apuna Sami Kouva ja Mikko Heikura, Oulun Interaktiiviset Eläytyjät ry (http://oiei.fi) :n tuella. Peli sijoittuu Keski-Maan pohjoisosassa olevalle Gundabadin vuorelle, Sumuvuorten pohjoispäähän, kylän keskusrakennukseen  johon Gundabadin monimuotoinen asuinkunta on olosuhteiden pakottaessa kokoontunut asumaan ja oleskelemaan.

Pelipaikkana toimii Oulun NMKY:n Rokuan leirikeskus, josta lisätietoja: http://www.onmky.fi/rokuan-leirikeskus/
Nettisivulla on ilmoitettu kattavasti pelipaikan fasiliteetit, varustelu ja osoite sekä ajo-ohjeet. Mukaan omat makuupussit/liinavaatteet, sänkypaikkoja löytyy kaikille. Huomioi yöpymistä varten pakatessasi, että yöpymisvälineet olisivat ingame-meneviä (esimerkiksi räikeän makuupussin voi peittää pelimaailmaan sopivalla viltillä).
Kyydit pelipaikalle ja pois pyritään sopimaan yhteisesti pelin facebook-eventin yhteydessä. Pelinjohto ei autotilan rajallisuuden vuoksi pysty kyyditsemään pelaajia.

Peli on 30:lle pelaajalle, virallista alaikärajaa pelille ei ole, mutta alle 16-vuotiailta vaaditaan tulostettu ja vanhempien allekirjoittama lupalappu (lähetetään sähköpostitse pelaajalle). Sisällöllisesti peli sopii myös aloittelijoille. Keski-Maan ja Ihmisten Aika-larppisarjan teemojen mukaisesti peli on fiilistely-painotteinen, hahmojen välistä kanssakäymistä on paljon ja hahmot joutuvat puolustamaan itselleen tärkeitä arvoja – tavalla tai toisella. Peli on viides osa vuonna 2010 alkanutta Ihmisten Aika -saagaa. Pelin hahmoista osa on jatkohahmoja ja osa uusia, juuri tätä peliä varten kirjoitettuja. Vaikka irl aikaa pelin edellisen osan ja tämän nykyisen välillä on useampi vuosi, ingame aikaa on kulunut vain kaksi kuukautta.

Ilmoittautuminen peliin aukaistaan sähköpostitse jatkohahmojen pelaajille (oma ilmoittautumislinkki, jatkavien ilmot vain tätä kautta!) ja pelimainoksen loppuun linkatulla google formilla kaikille. Ilmoittautuminen peliin päättyy 31.3.2017.

Mikäli käy niin että pelin ilmoittautumisaikaa joudutaan pidentämään, tämä ilmoajan pidennys ei kuitenkaan tule koskemaan jatkohahmojen pelaajia.

Peli alkaa kaikilla pelaajilla perjantaina 26.päivä ja päättyy lauantaina 27.päivä.

Alustavien aikataulu arvioiden mukaan pelin alkubriiffi on noin klo. 19-20, suunniteltu aloitusajankohta on noin klo. 20-21 ja lopetus lauantaina viimeistään puolilta öin (tarkennetaan myöhemmin!). Pelipaikalla on luonnollisesti yöpymismahdollisuus myös la-su yölle. Peliaikataulu on järjestelty sillä ajatuksella, että perjantaina pelaajat saavat hahmoissa tutustua toisiinsa ja aloittaa pelillisiä intressioitaan - tämä otetaan huomioon sitten lauantaina siten että nukkumisaikaa tarjotaan 10-12 asti, kunnes peli taas muuttuu aktiivisemmaksi. Pelin pe-la yö on kokonaan ingame-aikaa, jos pelaaja ei tahdo nukkua ingamessa, on tarjolla erillinen yöpymispaikka.

Peli pelataan suurimmilta osin sisällä, mutta peliin sisältyy molempina pelipäivinä vaihtelevasti ulkoilmaa. Hahmosta riippuen osa pelaajista aloittaa pelin perjantaina kevyellä samoilumatkalla.

Pelin puolesta tarjolla on perjantaina kevyttä naposteltavaa ja lauantaina tukevampi aamiainen/lounas ja lämmin päivällisruoka. Pelissä on myös tarjolla pientä purtavaa, mutta pelaajia kehotetaan syömään perjantaina ennen peliä kunnolla ja varaamaan itselleen lauantaiksi peliin sopivaa pikkupurtavaa. Huom! Lauantain päivällinen tehdään osittain yhteistuumin pelaajien kanssa, mikä tarkoittaa sitä että pelaajat pääsevät pelin aikana ingame tekemään kevyitä ruokavalmisteluja, ihan myös ingameen pätevistä syistä - mentaliteetilla “jos haluat syödä, kuori lanttu”.

Pelissä ovat voimassa Suomen- ja fysiikan lait, sekä OIEI:n NoRules-säännöt. Peli on päihteetön tapahtuma, leirikeskuksen alueella on erilliset tupakointipaikat ja tupakoida saa ainoastaan noilla osoitetuilla tupakkapaikoilla. Peliin valmistautuessa kannattaa jo valmiiksi tutustua NoRulesiin (http://oiei.fi/index.php?page=norules). Konfliktin mallinnus lateksi- ja boffoasein.

Mikäli pelaajia ilmoittautuu enemmän kuin on hahmoja, pelinjohdolla on veto-oikeus hahmojen jakamiseen. Yleensä tämä pelinjohtaja suosii ensikertalaisia/aloittelevia larppaajia parhaansa mukaan. Hahmot lähetetään pelaajille 5.-7.5.17, mikä on noin kolme viikkoa ennen itse peliä. Peliä varten on myös mahdollista pitää proppi-/ompelupajaa, mikäli moiseen on pelaajien puolesta halua tai tarvetta.

Pelimaksu on 30 euroa OIEI:n jäseniltä, muilta 35 euroa. Mikäli haluat liittyä OIEI:n jäseneksi ennen peliä, voit maksaa OIEI:n jäsenmaksun vuodelle 2017 tilisuorituksena Oulun Interaktiivisten Eläytyjien omalle tilille - OIEI:n jäsenenä saat jäsenalennuksen OIEI:n peleihin sekä muita jäsenetuja. Lisäinfoa osoitteesta: http://oiei.fi/forum/index.php?topic=1832.0

Pelimaksu tulee maksaa etukäteen osoitetulle tilille. Pelimaksun deadline on perjantaina 21.4.17. Mikäli pelimaksua ei ole maksettu deadlineen mennessä, pelaajan ilmoittautuminen peliin katsotaan peruuntuneeksi. Perutilanteessa jo maksettu pelimaksu pyritään korvaamaan paikkaajan pelimaksulla, mutta mikäli hahmolle ei ole paikkaajaa, pelimaksua ei palauteta. Tämä johtuu yksinomaan siitä, että pelin kustannuksista noin 75% menee ennalta maksettavaan pelipaikkaan.

Mahdolliset kysymykset ja yhteydenotto Niinalle osoitteeseen ihmisten.aika@gmail.com tai yv:llä facebookissa, mistä löydyn nimellä Niina Kouva.
(Koetan käydä lukemassa myös foorumeja joilla mainos on, mutta varmimmin tavoitat suoraan sähköpostilla)

Lisätty: Huom! Halutessasi voit ilmoittautua alla olevasta linkistä myös NPC-/apuhahmoksi (viiden (5) euron ruokakuluja kattavaa maksua vastaan, sama ruokasisältö kuin varsinaisilla pelaajahahmoilla). Näitä paikkoja on myös täytettävissä jonkin verran. Täytä tuolloin ainakin perustiedot hahmotoiveeseen asti (kirjoita tähän toive NPC-/apuhahmosta). Näitä paikkoja on myös täytettävissä jonkin verran. Täytä tuolloin ainakin perustiedot hahmotoiveeseen asti (kirjoita tähän toive NPC-/apuhahmosta) ja halutessasi myös loppu ilmo.

Ilmoittautuminen: https://goo.gl/forms/SlN8CEdqHUjIeLDp1

Pelimainos ja eventti facebookissa: https://www.facebook.com/events/1750496635267014

Tervetuloa peliin!

2
Serasan, Etelä-Natunan eteläisin asuttu saari, oli vasta alkanut toipua Hollannin Itä-Intian Kauppakomppanian miehityksen alle jäämisestä. Serasanin alkuperäisheimo, pääkallonmetsästäjistä polveutuva dayak-kansa (rauhallisia maanviljelijöitä ja tilallisia, toisin kuin esi-isänsä), oli alistettu Hollannin mahdin alle, aina Hollannin Itä-Intian Kauppakomppanian kaatumiseen asti. Nyt, eräs toinen kärkkyvä suurvalta, oli iskenyt kylmät kyntensä Natunan hedelmällisiin saariin, aloittaen verkkojensa punomisen hitaasti mutta varmasti.

Järkytys eli vahvana Serasanin syleilyssä, kun saarelaiset olivat johtajansa johdolla sortuneet vakavaan tekoon, joka nyt saattoi maksaa Serasanin asukkaille vapauden lisäksi myös heidän henkensä. Punaiseen verhoutunut, salaperäinen hahmo istui pienellä lautalla, meriveden vaaniessa omiensa perään. Oliko tämä punainen hahmo Sersananin pelastus vai turmio?

Suolaiset tuulet olivat vastikään verhonneet tuoreen morsiamen syleilyynsä, kun dayakin ja englantilaisen liitto oli juhlallisin menoin virallistettu. Tavan mukaan häitä oli juhlittu monta päivää ja häiden loppumisen aattona valmistauduttiin kiitos-seremoniaan, rauhallisesti ja vakaina. Silti rauhallinen ja vakaa ei ollut kansan mieli, kun vanhan pahantekijän hyytävän tuttu lippu oli kulkenut Natunan saaresta saareen, mahdollisesti merkkinä viimein heränneestä huomiosta.


____________________________________________________________________

Uudismaalaisten ja alkuasukkaiden kohtaamisia ja Etelä-Kiinan meren uskomuksia ja eksotiikkaa sisältävä liveroolipeli pelataan 9.-11.syyskuuta 2016 Lännenrannan leirikeskuksessa Raahessa (lisätietoja pelipaikasta osoitteessa http://www.raahe.fi/nuoriso/lannenranta ). Pelipaikalla saa yöpyä perjantaista sunnuntaihin. Peli koostuu tunnelmoinnista, pienestä actionista, kiusallisista tilanteista ja lateksi- ja boffoaseista unohtamatta piilukkopistooleita. Peliin mahtuu 30 pelaajaa, puolet hahmoista on vuonna 2015 Malesian Tiikeri – Heimoveljet –pelissä esiintyneitä dayak-alkuasukkaita ja brittejä oheistuotteineen. Näihin jatkaviin hahmoihin on ensisijainen oikeus niitä vuonna 2015 pelanneille (asian tiimoilta laitellaan vielä sähköpostia). Lisäksi joukkoon mahtuu myös tointa npc-tekijöille. Malesian Tiikeri-sarjassa esiintyneitä Malesian Tiikerin merirosvohahmoja ei tässä pelissä valitettavasti ole.

Ilmoittautuminen peliin aukeaa maanantaina 6.6.2016. Peli täytetään pääsääntöisesti ilmoittautumisjärjestyksessä, hahmojen sukupuolijakauma huomioiden (hahmot on jaoteltu 50%/50% sukupuoleltaan). Pelinjohtaja pitää kuitenkin veto-oikeuden pelaajavalinnoissa itsellään ja tuppaa surutta suosimaan aloittelevia pelaajia.

____________________________________________________________________

Vaikka peli on jatko-osa ja siinä on jatkavia hahmoja, on jokainen hahmo pelinjohtajistolle tärkeä ja pyrimme viimeiseen asti tarjoamaan jokaiselle pelaajalle tasapuolisen mielekkään pelikokemuksen. Meille jokainen hahmo on yhtälailla tärkeä, oli tämä sitten jatkava hahmo tai uusi. Uusille pelaajille on hahmoja jaossa sekä kantaväestöstä että uudismaalaisista.

Peli on avoin kaikille, sekä kokeneemmille että aloitteleville pelaajille. Alle 16-vuotiaalta pelaajalta tarvitsemme huoltajan allekirjoittaman lupalapun. Jos peli kiinnostaa, muttet ole koskaan aikaisemmin larpannut, ota kuitenkin rohkeasti yhteyttä esimerkiksi lisäkysymysten muodossa!

____________________________________________________________________

Pelinjohto lähettää sähköpostia jokaiselle viime vuonna peliin osallistuneelle ja kertoo mitkä hahmot jatkavat ja muuta knoppitietoa. Sähköpostia saatte ennen ilmoittautumisen avautumista, joten toivottavasti kaikki ovat sitten selvillä edellispelin hahmojensa mahdollisesta mukanaolosta :)

Ilmoittautuminen peliin sulkeutuu 30.7.2016, minkä jälkeen pelinjohtajisto suorittaa hahmojaon. Tuolloin lähetetetään hahmojen lyhytkuvaukset ja pelin maailmankuvat. Hahmot lähtevät kokonaisuudessaan pelaajille elokuun puolivälissä/-loppupuolella.

Vanhoilla pelaajilla on aikaa uusia ilmoittautumisensa ilmoittautumisajan loppumiseen asti. Pelinjohto pyytää mitä nöyrimmin ilmoittamaan myös sen, mikäli pelaaja ei pääse jatkamaan hahmollaan tai haluaa vaihtaa hahmoa. Osa hahmoista voi olla tämän pelin ajan "syrjässä", odottamassa mahdollista kolmatta osaa, mikäli pelaaja estyy peliin tulemasta. Kaikkien hahmojen kohdalla tämä ei kuitenkaan ole mahdollista, sillä kylä kuin kylä ja laiva kuin laiva vaatii tietyt miehistön jäsenet toimiakseen. Mikäli jatkavasta pelaajasta ole kuulunut mitään 1.8. mennessä, annetaan hahmo uudelleen jakoon.

Jos peli tulee hyvissä ajoin ennen ilmoittautumisajan loppumista täyteen, ilmoittautuminen suljetaan jo aikaisemmin, minkä jälkeen ilmoittautumisia otetaan varasijoille. Hahmojen lähetysaikaan tämä ei vaikuta.

Pelimaksu tulee arviolta olemaan 10-15 euroa (ei oiei:n jäseniltä +5 euroa, lisätietoja OIEI:stä ja jäseneksi liittymisestä www.oiei.fi ), riippuen siitä onko peli kaksipäiväinen ja kuinka monelle. Pelimaksulla katetaan pelipaikan vuokrakuluja, sekä ruoka ja proppikuluja.

____________________________________________________________________

Ilmoittautuminen liveroolipeliin Malesian Tiikeri – Heimoveljet:

HOX! Tärkeää tietoa pelin aikatauluista! Pelinjohtotiimi tahtoo tarjota osalle pelaajista larpin kaksipäiväisenä, jolloin osa pelaajista (ilmoittautumisen ja oman pääsemisen mukaan) aloittaisi pelin jo perjantai-iltana 9.9. ja yöpyisi pelissä in game. Tämän vuoksi on ensiarvoisen tärkeää, että vastaat lopullisen harkitusti ilmoittautumisen kysymykseen omasta peliin pääsemisestäsi. Perjantain aloitus koskee ensisijaisesti edellisen pelin jatkavia hahmoja (jatkavat pelaajat ovat saaneet sähköpostilla ilmoituksen jatkavista hahmoista) ja osaa uusista hahmoista (ainakin alkuasukkaita). Jos jokaiselle pelaajalle sopii perjantaialoitus, aloitetaan peli kokonaisuudessaan perjantaina. Hahmojakoa tehdessä pelaajaan aloituspäivällä on suuri merkitys.

Pelin hahmot kuuluvat kolmeen eri kansaan: dayak-alkuasukkaista polveutuneeseen heimoon, Britannian Itä-Intian Kauppakomppanian jäseniin ja Alankomaiden Itä-Intian hollantilaisiin. Perjantain aloitus on kokonaisuudessaan alkuasukkaille ja osalle briteistä. Aikaisemmalla pelialoituksella on tarkoitus tarjota pelaajille ryhmäytymistä ja tutustumista omiin ja lähipiirin hahmoihin in game, kun lauantaina puolestaan aletaan sitten pelata niitä ns. virallisia juonia. On oletettavaa, että perjantaina aloittavien peli alkaisi alkubriiffi sisällyttäen klo. 19-21 välisenä aikana. Mikäli käy kuitenkin niin, että enemmistö perjantaialoitukselle suunniteltujen hahmojen pelaajista ei pysty aloittamaan peliä jo perjantaina, aloitamme pelin kaikkien hahmojen kohdalla lauantaina 10.9.

Ilmoittautuminen ja lisäkysymykset sähköpostiosoitteeseen: malesiantiikeri.larp@gmail.com

Ilmoittautuessa mainitse:

Nimi:
Ikä:
Kotipaikkakunta:
Puhelinnumero:
Sähköposti:
Pelikokemus:
Allergiat, sairaudet:
Pääsetkö aloittamaan pelin perjantaina 9.9. vai lauantaina 10.9. (huomioi, että kaikki pelin alkuasukkaat aloittavat pelin 9.9., ellei jatkohahmon pelaaja ole muuta pelinjohdon kanssa sopinut)?

Millaista hahmoa haluaisit pelata?
Millaista hahmoa huomaat usein pelaavasi, tarkoituksella tai tahattomasti ja tahdotko jotain muuta?
Mitä ominaisuuksia et halua hahmoosi?
Oletko valmis pelaamaan parisuhdetta?

Muodosta seuraavista vaihtoehdoista lause, ottaen jokaisesta kohdasta vain yksi valinta:
a) minä b) muut c) me
a) ajattelen b) toimin c) käsken
a) suojella b) totella c) pelätä d) taistella
a) minua b) tovereita c) rakastettua d) vihollisia e) Kuningatarta f) Kuningasta g) rahaa x) rommia
a) (tyhjä) b) puolesta c) vastaan

(esim. Minä ajattelen suojella rahaa. / Minä käsken totella minua. / Muut käskevät taistella rommia vastaan. / Me ajattelemme totella Kuningasta. / Minä toimin peläten minun puolesta.)

Haluatko ennemmin NPC-roolin kuin pelaajahahmon?

Muita terveisiä pelinjohdolle (esim. onko sinulla toiveita päästä harjoittamaan pelissä jotain taitoa, huolestuttaako sinua pelissä jokin)?



Kiitos ja kumarrus, Kouva/Heikura, Kouva, Heikura, Oulun Interaktiiviset Eläytyjät ry:n (OIEI ry) tuella.

3
”Sillä ei ole väliä voitatko vai häviätkö, vaan miten laitat syyn jonkun niskoille.” Oscar Wilde

Oletko kiinnostunut asianajotyöstä Oulun metropoliitassa?
Osaatko etsiä ne rivien väliin jääneet vastaukset, joita kysymällä päämiehesi vapautuu rikosepäilyistä?
Jos vastasit molempiin kysymyksiin kyllä, olet mahdollisesti etsimämme henkilö.

Asianajotoimisto Kortee, Lammi ja Voronova haluaa uusia vuonna 2012 työskennelleiden kolmen ryhmänvetäjän ja kuuden riviasianajajan työsopimuksen, jonka lisäksi firmaan etsitään kahta tai kolmea uutta työntekijää. Työntekijöitä tarvitaan puolustamaan tavallisia ihmisiä hieman epätavallisemmissa merkeissä. Paikkoja on vapaana myös muutamalle muulle toimihenkilölle, mistä lisää alempana.

Työaika on kaksipäiväinen, työ alkaa perjantaina 22.4.2016 Toppilansaaressa sijaitsevassa asianajotoimistossamme arviolta noin klo. 20:00 ja kestää muutaman formaalin tunnin ajan. Työt jatkuvat seuraavana päivänä, lauantaina suunnitelman mukaan klo. 10:00 ja kestävät arviolta noin kahdeksan tuntia. Aikatauluun voi vielä tulla jonkinlaisia muutoksia suuntaan tai toiseen.

Työajan puitteissa on tarkoitus etsiä porsaanreikiä tiedoista, jotka painavat (ketä sillä hetkellä painavatkaan) pientä ihmistä kohti mahdollista tapauskohtausta vankeutta. Päivien aikana ei ole oikeusistuntoja.

Työsession hinnaksi tulee arviolta noin 10 euroa/työläinen mikäli kuulut Oulun asianajajaliiton kattojärjestöön nimeltä Oulun Internet-aktiiviset Esitelmöijät ry (off-game: Oulun Interaktiiviset Eläytyjät ry, http://www.oiei.fi). Muilta kuin kattojärjestöön kuuluvilta perimme työmaksua 5 euroa enemmän/työläinen. Perjantaina on mahdollista liittyä OIEI ry:n jäseneksi 5 euron hintaan, mikä huomioidaan heti työmaksussa. Tarjolla on myös edellisen työpäivän mukaisesti kaksi uusintatyöpaikkaa (1 miehelle, 1 naiselle) joissa työläisen tulee käyttää autoaan lauantaina 23.4. työpäivän aikana. Tuon työpäivän hintaan tulee autoilijan alennus jolla paikataan autoilijan bensakuluja. Lopulliset kulut varmistuvat johtoryhmän neuvottelujen jälkeen!

Olit sitten vanha tai uusi työntekijä, mainitse työhakemuksessasi erikseen, mikäli omaat ajokortin ja auton ja olet halukas ottamaan myös mahdollisesti tällaisen (sallittuissa rajoissa hämäräperäisen) työtehtävän vastaan. Avoinna myös sihteerin paikka naiselle.

Edellä mainittujen lisäksi lauantaina 23.4.2016 on tarjolla ilmaistyötä useammalle sellaiselle henkilölle, joka on valmis sitoutumaan lyhyempiaikaiseen ja mahdollisesti useampaan työtehtävään kerralla (eli niin kutsutuille ”sivutoimisille henkilöille”).

Työnantaja tarjoaa jokaiselle työläiselle kahvin/teen ja pikkupurtavan työpäivän aikana. Kuten normaalistikin työpaikoissa, lämpimän lounaan kustantaa jokainen itse itselleen ja työpäivään on ajoitettu lounastauko, joka pyhitetään kokonaisuudessaan ruokailua varten. Kauempaa tulleille työntekijöille järjestetään majoitus joko asianajotoimiston tiloissa tai muussa kohteessa. Lauantaina työpäivän päätteeksi on kaikille työntekijöille tarjolla sauna, mistä peritään 2 euron käteismaksu/saunoja paikan päällä.

Työntekijän läsnäolo sekä perjantaina että lauantaina on pakollinen! Asianajajan työtä havittelevilta ei vaadita kannettavaa tietokonetta tai tablettia, mutta se on ehdottomasti eduksi työpäivän aikana. Työpaikalla on internet-yhteys, mutta tietokoneen omistajien kannattaa varautua joko omalla yhteydellä tai omalla verkkokaapelillaan siltä varalta, että tekninen tuki ei saa langatonta internetyhteyttä toimimaan toimistossa juuri tuona päivänä (viimeksi ei kuitenkaan ilmennyt mitään ongelmia). Huomaa, että työpäivän aikana työntekijälle saattaa tulla tarve soittaa joitain puheluita muille työntekijöille tai ulkopuolisille henkilöille ja näistä lyhyistä puheluista tai oman langattoman internet-yhteyden käytöstä ei voi hakea erillistä korvausta.

Lähetä työhakemuksesi Asianajotoimisto Kortee, Lammi ja Voronova:n konttorin sähköpostiosoitteeseen k.l.v.konttori@gmail.com

Työhaku on auki 1.3.16.-27.3.16 välisen ajan. Työntekijäpäätökset, työntekijälista, maailmankuvaus ja viime työpäivän materiaali (mm. oikeusjutut ja niiden lopputulemat) lähetetään työntekijöille 28.-31.3.16 välisenä aikana. Työntekijäkuvaukset (hahmot) ja muu uutta peliä koskeva materiaali lähetetään työntekijöille viimeistään 3.4.16. Lisäksi työpäivään liittyvää uutismateriaalia tulee ilmestymään facebook-eventtiin ja/tai työntekijöiden sähköpostiin kerran viikossa maanantaisin 28.3. alkaen. Näistä materiaaleista saattaa tarkkasilmäinen löytää mahdollisia apuja työpäivän aikana käsiteltäviin tapauksiin. Edellämainittuihin aikatauluihin kuuluu 'force majeure'-vara, mikäli jotain odottamatonta ilmenee.

Otsikoi viestisi asianmukaisesti: TYÖHAKEMUS Oma Nimesi
Kerro hakemuksessa itsestäsi seuraavat asiat:

Nimesi:
Ikäsi:
Puhelinnumerosi:
Kotipaikkakuntasi:
Työkokemuksesi (off game: pelikokemus):
Mahdolliset allergiasi tai muu(t) työpanostukseesi vaikuttava(t) tekijä(t) [ei vaikuta työllistämispäätökseen]:

Kerro meille myös [jos uusit työsuhteesi, vastaa a) kohtaan, jos olet uusi työntekijä, vastaa b) kohtaan!]:

a)
Mikä oli viime työpäiväsi 14.4.2012 status ja haluatko uusia työsuhteesi?
Onko joitain muutoksia mitä toivot tämänkertaiseen työsuhteeseesi?
Onko sinulle jäänyt mieleen jotain, mitä toivoit itsellesi työntekijänä tapahtuneen edellisen työpäivän jälkeen?
Millaisia toiveita sinulla on statukseesi ja työsuhteeseesi liittyen?
Millainen työntekijä et halua olla/millaisia elementtejä et halua työympäristöstäsi löytyvän?

b)
Miksi juuri sinä sopisit työntekijäksi Kortee, Lammi ja Voronovalle?
Pidätkö enemmän kenttätyöstä vai kaipaatko suurempia suunnitelmia? Perustele lyhyesti kantasi.
Millaisia toiveita sinulla on työsuhteeseesi liittyen?
Millainen työntekijä et halua olla/millaisia elementtejä et halua työympäristöstäsi löytyvän?

+

Oletko kykenevä ajamaan omalla autollasi lauantain 23.4. aikana?
Mikäli et pääse meille viralliseksi työntekijäksi, oletko valmis tulemaan ilmaisavustajaksi (off-game: ns. npc-/statistihahmona, ilman pelimaksua)?

Kiitos mielenkiinnostanne!

Heli Karakorpi
Konttori ja reskontra
k.l.v.konttori@gmail.com

___________________________________________________________________

Off-game!

”Rikokset palaavat usein tekijänsä luo.” - Seneca

Mikä: Asianajotoimisto Kortee, Lammi ja Voronova on fiktiiviseen Oulussa sijaitsevaan asianajotoimistoon sijoittuva liveroolipeli, joka leikkii todesta ja tarusta ammennetulla, hieman erikoisella oikeuslaitos-käsityksellä (selvennetään maailmankuvassa) ja paisutellulla Suomi-imagolla. Peli on kirjoitettu  amerikkalaisten lakisarjojen (esim. Good Wife, Kova laki etc.) innoittamana ja hengessä.

Mitä: Tutkimusta ja ihmissoppaa; sekä puolustuksen keräämistä että arkipäivän elämää – maailmaa emme tällä kertaa pelasta, sillä ”Ihminen on pieni maailmankaikkeus.” - Demokritos

Milloin: Perjantaina 22.4.16. ja Lauantaina 23.4.16. Pelaajan läsnäolo molempina päivinä pakollinen. Alkubriiffi pelipaikalla perjantaina arviolta klo. 18-20, aika tarkentuu myöhemmin.

Missä: Oulussa, Toppilansaaressa

Paljonko: Arviolta maksimissaan 10 euroa OIEI:n jäsenille, 15 euroa muille. Lopullinen pelimaksu selviää pelibudjetin hyväksynnän jälkeen. Pelissä on kaksi autollaan liikkuvaa hahmoa, pelissä kuluvaa bensaa korvataan 5 euron pelialennuksella näille kahdelle pelaajalle. Pelimaksulla katetaan pelaajille kahvia/teetä ja purtavaa, sekä tarvikekuluja ja pelinjohdon ja npc:n liikkuvia pelistä johtuvia menoja.

Keille: Yli 18-vuotiaille. Virallisia pelaajahahmoja on tarjolla 12-13 (kysynnän mukaan), NPC-hahmoja on noin viidelle (kysy tarkemmin sähköpostitse). Edellisestä pelistä tutut hahmot pyritään ensisijaisesti tarjoamaan edellisosan pelaajille! Mikäli hahmoja vapautuu, niitä korvataan uusilla hahmoilla ja pelaajilla sen mukaan kuin se pelin kannalta on mahdollista.

Huomaa, että saatat pelissä tarvita pääsyä sähköpostiin tai muutoin internettiin – pelissä on myös yksi yhteiskäytössä oleva kannettava tietokone, mutta oma läppäri on hyödyksi. Pelinjohdolla on tarjota lainaan ainakin yksi miniläppäri ja mahdollisesti tabletti (jos sinulla on tällaiselle tarve, mainitse se ilmoittautuessasi!). Läppärillä/tabletilla voit muun muassa pitää hahmoasi ja pelin muita materiaaleja koko ajan mukanasi. Pelissä voi tulla myös tilanne jossa hahmon tarvitsee soittaa lyhyt puhelu/puheluita jollekin toiselle hahmolle, tällaisia menoja emme valitettavasti voi korvata.

Ilmoittautuminen ja lisätietoja osoitteesta: k.l.v.konttori@gmail.com
Pelin facebook-eventti: https://www.facebook.com/events/1727456974140452/

Tarjoaa: Niina Heikura (tukena ja turvana OIEI ry)

4
Hei!
Korjasin pelimainosta sen verran, että tähdensin hieman tuota edellisvuoden pelaajille lähetettyä viestiä. Jos pelasit vuoden 2014 Malesian Tiikerissä hahmoa, on olisi sinulle pitänyt tulla maili otsikolla: Malesian Tiikeri 2 - Heimoveljet jatkavat hahmot ja ilmoittautumisen uusiminen

Yhteismaililla tarkoitettiin siis tuota sähköpostia. Jollet ole sähköpostia saanut, ole pikimmiten yhteydessä Niina-pelinjohtajaan joko pelin facebook-eventin tai sähköpostin kautta!

5
Malesian Tiikeri 2 - Heimoveljet

Vuosi 1856, syyskuun alku

Kaksi viikkoa sitten merirosvolaiva 'Malesian Tiikeri' purjehti päällikönsä Sahrizan johdolla pois Duhkhan saaren hämyiseltä rannalta. Painajaisina merirosvojen unissa esiintyvä Duhkha painui horisonttiin, kun laiva otti kokan kohti kotisatamaa. Valitettavasti Malesian Tiikerin matkareitille tuli odottamattomia esteitä brittilaivaston luoman uhan muodossa, minkä johdosta merirosvolaiva joutui poikkeamaan suunnitellulta kurssilta.

Serasan, Pohjois-Natunan eteläisin asuttu saari, oli vasta alkanut toipua Hollannin Itä-Intian Kauppakomppanian miehityksen alle jäämisestä. Serasanin alkuperäisheimo, pääkallonmetsästäjistä polveutuva dayak-kansa (rauhallisia maanviljelijöitä ja tilallisia, toisin kuin esi-isänsä), oli alistettu Hollannin mahdin alle, aina Hollannin Itä-Intian Kauppakomppanian kaatumiseen asti. Nyt, eräs toinen kärkkyvä suurvalta, oli iskenyt kylmät kyntensä Natunan hedelmällisiin saariin, aloittaen verkkojensa punomisen hitaasti mutta varmasti.

Serasanin kutsuva syli huusi turvaa pakenevalle laivalle, veti vietellen ahneita puoleensa ja kumisi puiden lehvissä surullisena oman heimonsa nimeä. Kuinka paljon saattavat veljet ja sisaret loukata toisiaan, ennen kuin Etelä-Kiinan meren vapaus hävitään?


_____________________________________________

Itämaan ja meren uskomuksia ja eksotiikkaa sisältävä liveroolipeli pelataan 3.-5.heinäkuuta 2015 Lännenrannan leirikeskuksessa Raahessa (lisätietoja pelipaikasta osoitteessa http://www.raahe.fi/nuoriso/lannenranta ). Pelipaikalla saa yöpyä perjantaista sunnuntaihin. Peli koostuu tunnelmoinnista, pienestä actionista, lateksi- ja boffosapeleista sekä piilukkopistooleista. Peliin mahtuu 28 pelaajaa joista 14 hahmoa on Malesian Tiikerin ensimmäisen osan jatkavia + muutama npc. Hahmot ovat enemmän ja vähemmän merirosvollisia. Pelimaksuarviosta lisää alempana.

Ilmoittautuminen peliin aukeaa maanantaina 1.5.2015. (Hyvää Vappua!) Viime vuonna Malesian Tiikerin miehistön jäseniä pelanneilla on etuoikeus vanhoihin hahmoihinsa, tästä lisää alla! Peli täytetään pääsääntöisesti ilmoittautumisjärjestyksessä, hahmojen sukupuolijakauma huomioiden. Pelinjohtaja pitää kuitenkin veto-oikeuden pelaajavalinnoissa itsellään ja tuppaa suosimaan aloittelevia pelaajia.

______________________________________________

Pelissä tulee olemaan 28 hahmoa, joista osa on merirosvoja ja osa muualta tulonsa hankkivaa kantaväestöä tai uudismaalaisia.

Vaikka peli on jatko-osa ja siinä on jatkavia hahmoja, on jokainen hahmo pelinjohtajistolle tärkeä ja pyrimme viimeiseen asti tarjoamaan jokaiselle pelaajalle tasapuolisen mielekkään pelikokemuksen. Meille jokainen hahmo on yhtälailla tärkeä, oli tämä sitten jatkava hahmo tai uusi. Koska merirosvojen hahmot ovat ensisijaisesti edellisosassa olleita, on uusille pelaajille hahmoja jaossa ensisijaisesti sekä kantaväestöstä että uudismaalaisista.

Huom.: Pelin merirosvohahmot ovat enemmänkin idealistisia merirosvoja, kuin että tappaisivat, ryöstäisivät ja raiskaisivat huvikseen ja aina tilaisuuden tullen. Vuonna 1856 merirosvojen aikakausi oli jo hiipumassa ja pelin rosvojoukko on lainsuojattomia merenkävijöitä brittien vallan, Englannin Itä-Intian kauppakomppanian ja omien poliittisten kahnauksien tai mielipiteidensä vuoksi. Heidän päätarkoituksensa on tulla toimeen, mihin kuitenkin sisältyy myös muiden laivojen (varsinkien brittien) valtaamista ja upottamista. Hahmojen on tarkoitus ammentaa merirosvouden aatetta henkisen minän ja ulkoisen käytöksen malleissa. Samalla asenteella kirjoitetaan myös pelin muut hahmot.

Peli on avoin kaikille, sekä kokeneemmille että aloitteleville pelaajille. Alle 16-vuotiaalta pelaajalta tarvitsemme huoltajan allekirjoittaman lupalapun. Jos peli kiinnostaa, muttet ole koskaan aikaisemmin larpannut, ota rohkeasti yhteyttä!

______________________________________________

HOX! Pelinjohto lähettää sähköpostia jokaiselle viime vuonna peliin osallistuneelle ja kertoo mitkä hahmot jatkavat ja muuta knoppitietoa. Sähköpostia saatte ennen ilmoittautumisen avautumista, joten toivottavasti kaikki ovat sitten selvillä edellispelin hahmojensa mahdollisesta mukanaolosta :)

Vanhoilla pelaajilla on aikaa uusia ilmoittautumisensa 31.toukokuuta asti. Pelinjohto pyytää mitä nöyrimmin ilmoittamaan myös sen, mikäli pelaaja ei pääse jatkamaan hahmollaan. Osa hahmoista voi olla tämän pelin ajan "syrjässä", odottamassa mahdollista kolmatta osaa, mikäli pelaaja estyy peliin tulemasta. Kaikkien hahmojen kohdalla tämä ei kuitenkaan ole mahdollista, sillä laiva kuin laiva vaatii tietyt miehistön jäsenet toimiakseen. Mikäli jatkavasta pelaajasta ole kuulunut mitään 1.6. aamuna, annetaan hahmo uudelleen jakoon.

Ilmoittautumisaika peliin päättyy kokonaisuudessaan 14.6.2015 ja sitä seuraavana päivänä pelaajat saavat hahmojaon ja proppausohjeet. Hahmot pyritään viimeiseen asti lähettämään pelaajille ennen juhannusta, mutta viimeistään hahmoaan voi odotella saapuvaksi 21.6.2015. Kysyä saa kaikesta askarruttavasta asiasta ennen sitä.

Jos peli tulee hyvin nopeasti täyteen, suljetaan ilmoittutuminen kokonaan jo 31.toukokuuta (jolloin hahmojako ja proppausohjeet lähtevät 1.6.), mutta hahmojen lähetyspäivämäärään tämä ei vaikuta.
______________________________________________


Ilmoittautuminen liveroolipeliin Malesian Tiikeri – Heimoveljet:

HOX! Tärkeää tietoa pelin aikatauluista! Pelinjohtotiimi tahtoo tarjota osalle pelaajista larpin kaksipäiväisenä, jolloin osa pelaajista (ilmoittautumisen ja oman pääsemisen mukaan) aloittaisi pelin jo perjantai-iltana 3.7. ja yöpyisi pelissä in game. Tämän vuoksi on ensiarvoisen tärkeää, että vastaat lopullisen harkitusti ilmoittautumisen kysymykseen omasta peliin pääsemisestäsi. Perjantain aloitus koskee ensisijaisesti edellisen pelin jatkavia hahmoja (jatkavat pelaajat ovat saaneet sähköpostilla ilmoituksen jatkavista hahmoista) ja osaa uusista hahmoista. Pelin hahmot kuuluvat kolmeen eri kansaan: merirosvoihin, dayak-alkuasukkaista polveutuneeseen heimoon ja Britannian Itä-Intian Kauppakomppanian jäseniin. Perjantain aloitus on kokonaisuudessaan merirosvojen pelaajille ja osalle alkuasukkaista. Aikaisemmalla pelialoituksella on tarkoitus lähteä hievenen hiitaammin ja tunnelmoinnin ja ryhmäytymisen kautta liikkeelle. On oletettavaa, että perjantaina aloittavien peli alkaisi alkubriiffi sisällyttäen klo. 19-22 välisenä aikana. Pelissä on mahdollisesti paikkaa uusillekin merirosvojen pelaajille, mutta näiden pelaajien tulee pystyä aloittamaan peli jo perjantaina. Mikäli käy kuitenkin niin, että ennemmistö perjantaialoitukselle suunniteltujen hahmojen pelaajista ei pysty aloittamaan peliä jo perjantaina, aloitamme pelin kaikkien hahmojen kohdalla lauantaina 4.7.

Ilmoittautuminen ja lisäkysymykset sähköpostiosoitteeseen: malesiantiikeri.larp@gmail.com

Pelin ilmoittautuminen on auki!

Ilmoittautuessa mainitse:

Nimi:
Ikä:
Kotipaikkakunta:
Puhelinnumero:
Sähköposti:
Pelikokemus:
Allergiat, sairaudet:
Pääsetkö aloittamaan pelin perjantaina 3.7. vai lauantaina 4.7. (huomioi, että kaikki pelin merirosvohahmot aloittavat pelin 3.7., ellei jatkohahmon pelaaja ole muuta pelinjohdon kanssa sopinut)?

Millaista hahmoa haluaisit pelata?
Millaista hahmoa huomaat usein pelaavasi, tarkoituksella tai tahattomasti ja tahdotko jotain muuta?
Mitä ominaisuuksia et halua hahmoosi?
Oletko valmis pelaamaan parisuhdetta?

Muodosta seuraavista vaihtoehdoista lause, ottaen jokaisesta kohdasta vain yksi valinta:
a) minä b) muut
a) ajattelen b) toimin c) käsken
a) suojella b) totella c) pelätä
a) minua b) tovereita c) rakastettua d) vihollisia x) rommia

(esim. Minä ajattelen suojella rommia. / Minä käsken totella tovereita. / Muut käskevät pelätä rommia. / Muut ajattelevat totella vihollisia. / Minä toimin peläten minua.)

Haluatko ennemmin NPC-roolin kuin pelaajahahmon?

Muita terveisiä pelinjohdolle (esim. onko sinulla toiveita päästä harjoittamaan pelissä jotain taitoa, huolestuttaako sinua pelissä jokin)?



Kiitos ja kumarrus, team Niina Kouva/Heikura, Kouva, Heikura, Oulun Interaktiiviset Eläytyjät ry:n (OIEI ry) tuella.

ps. pelin facebook-eventti: https://www.facebook.com/events/321004211423806/

6
Vuosi 1856, elokuu

Merirosvolaiva 'Malesian Tiikeri' purjehti päällikkönsä Sahrizan johdolla Bengalin lahdella, päämääränään päästä Andamanin meren yli Malesiaan. Sahrizan hyvä ystävä, intialainen suurkauppias Dragon Idris, oli joutunut Englannin Itä-Intian kauppakomppanian hampaisiin. Sahriza oli lähtenyt pelastamaan ystäväänsä Intian Mormugaosta molempien laivojensa voimalla. Brittihallinto oli kuitenkin päässyt laivoineen Sahrizan joukkojen perään, minkä johdosta Malesian Tiikeri oli lähtenyt harhauttamaan vihollisjoukkoja, varmistaakseen kakkoslaiva 'Sarawikin Helmen' paon. Sahrizan haavoittuessa pakotilanteessa oli Malesian Tiikeriä ohjaamaan tullut kakkoslaivan kapteeni Ayala, joka oli taidoillaan saanut britit eksytettyä vaikeakulkuisessa, sumun verhoamassa ja karikkoisessa Miekka-solassa. Solan jälkeen laiva oli piiloutunut sumuun, haavoittuneiden hoitoa varten. Salakavalasti vuorovesi oli kuitenkin vanginnut laivan tyveneen, lähelle pahamaineista Duhkhan saarta. Lähetettyään kaatuneet toverinsa Varunan hämärään huomaan, suuntasivat merenkävijät katseensa kohti saaren rantoja. Juomaveden ja ruuan puute pakottivat osan heistä astumaan pelastusveneeseen ja kääntämään kokan kohti vehreää maisemaa.



Itämaan ja meren uskomuksia ja eksotiikkaa sisältävä liveroolipeli pelataan 9.elokuuta 2014 Koppanan leirikeskuksessa Oulunsalossa (lisätietoja pelipaikasta osoitteessa http://www.ouka.fi/oulu/nuoret/leirikeskukset ). Pelipaikalla saa yöpyä perjantaista sunnuntaihin. Peli koostuu tunnelmoinnista, pienestä actionista, lateksi- ja boffosapeleista sekä piilukkopistooleista. Peliin mahtuu 20 pelaajaa + muutama npc ja hahmot ovat sekä enemmän että vähemmän merirosvollisia. Pelimaksuarviosta lisää alempana.

Ilmoittautuminen peliin on auki. Viime vuonna ilmoittautuneilla on etuoikeus vanhoihin hahmoihinsa (tästä lisää alla!). Peli täytetään pääsääntöisesti ilmoittautumisjärjestyksessä, hahmojen sukupuolijakauma huomioiden.



HOX! Pelinjohto lähettää sähköpostia jokaiselle viime vuonna peliin osallistuneelle ja heillä on etuoikeus vanhoihin hahmoihinsa. Vanhoilla pelaajilla on aikaa uusia ilmoittautumisensa 30.kesäkuuta asti. Pelinjohto pyytää mitä nöyrimmin ilmoittamaan myös sen, mikäli edellisen vuoden pelaaja ei pääse peliin. Viime vuonna ilmoittautuneiden ei tarvitse erikseen täyttää ilmoittautumiskyselyä uudelleen, jollei pelaaja erikseen tahdo. Muistattehan kuitenkin päivittää mahdolliset ruokavalio- ja allergia-tilanteenne!

Viime vuonna peli jouduttiin perumaan pääpelinjohtaja-Niinan sairaalaan joutumisen vuoksi. Tänä vuonna Niina on ollut fiksu ja ottanut jo valmiiksi tuekseen ihmisiä, jotka voivat pitää pelin myös ilman Niinaa mikäli tällainen tilanne jostain syystä uusiutuisi, vaikka moinen onkin hyvin, hyvin epätodennäköistä!



Ilmoittautuminen peliin on auennut!

Ilmoittautuminen liveroolipeliin Malesian Tiikeri – Duhkhan saari:

Pelissä tulee olemaan noin 20 hahmoa, joista osa on merirosvoja ja osa muualta tulonsa hankkivaa väestöä. Pelin merirosvohahmot ovat enemmänkin idealistisia merirosvoja, kuin että tappaisivat, ryöstäisivät ja raiskaisivat huvikseen ja aina tilaisuuden tullen. Vuonna 1856 merirosvojen aikakausi oli jo hiipumassa ja pelin rosvojoukko on lainsuojattomia merenkävijöitä brittien vallan, Englannin Itä-Intian kauppakomppanian ja omien poliittisten kahnauksien tai mielipiteidensä vuoksi. Heidän päätarkoituksensa on tulla toimeen, mihin kuitenkin sisältyy myös muiden laivojen (varsinkien brittien) valtaamista ja upottamista. Hahmojen on tarkoitus ammentaa merirosvouden aatetta henkisen minän ja ulkoisen käytöksen malleissa. Muut pelissä olevat hahmot ovat intialaisia, osa ylimystöä, osa normaalia kastia erikoisin vivahtein.

Peli on avoin kaikille, sekä kokeneemmille että aloitteleville pelaajille. Alle 16-vuotiaalta pelaajalta tarvitsemme huoltajan allekirjoittaman lupalapun. Jos peli kiinnostaa, muttet ole koskaan aikaisemmin larpannut, ota rohkeasti yhteyttä!

Lähetä ilmoittautuminen (ja mahdolliset lisäkysymykset) osoitteeseen malesiantiikeri.larp@gmail.com

Ilmoittautuessa mainitse:

Nimi:
Ikä:
Kotipaikkakunta:
Puhelinnumero:
Sähköposti:
Pelikokemus:
Allergiat, sairaudet:

Millaista hahmoa haluaisit pelata?
Millaista hahmoa huomaat usein pelaavasi, tarkoituksella tai tahattomasti ja tahdotko jotain muuta?
Mitä ominaisuuksia et halua hahmoosi?
Onko sinulla jonkinlaisia taitoja tai kykyjä, joita voisit pelissä hyödyntää tai esitellä?
Oletko valmis pelaamaan parisuhdetta?

Valitse seuraavista:
Haluatko pelata mieluiten a) merirosvoa b) jotain muuta c) ei väliä
Haluatko mieluummin a) ratkoa b) himmailla c) ei väliä x) rommia

Haluatko ennemmin NPC-roolin kuin pelaajahahmon?


Viime vuonna ennen pelin peruuntumista OIEI:n hallitus ehti hyväksyi pelipudjettimme, jossa pelimaksuksi oli määritelty 5e/OIEI:n jäsen ja 10e/ei jäsen. Esitämme saman budjetin tänäkin vuonna, mutta muutaman euron heittoa pelimaksussa saattaa olla.

Vanhojen pelaajien ilmoittautumisen uusiminen päättyy 30.6.
ja
Uusien pelaajien ilmoittautuminen päättyy 13.7.
Hahmojako julkaistaan ja hahmot lähetetään viikolla 29!

terv. PJ- Niina Kouva

7
Mitä sinulle tapahtuu kuolemasi jälkeen, oliko tämä sitten tässä? Entä onko rajanyli pääseminen sittenkään aina niin yksinkertaista, kuin sen voisi kuvitella olevan? Tässäpä taas yksi vaihtoehto, joka meille kohta on hyvinkin totta.

”Jeesukselta kolme luvatonta leipään ilmestymistä” - onneksi UBMC hoitaa sen.
”Kahvi (jota juon edelleen tavan vuoksi) on taas kylmää.”
”Meidän tarvitsee vain vahtia että rajanylitys toimii kaikkien byrokratian sääntöjen mukaan ja että uusi sihteeri ei puhu liikaa. Niinku se edellinen. Mitä enemmän puhetta, sitä enemmän paperitöitä.”
”Ai saakeli, Krishnalla ei taaskaan ollu tarpeellisia todistuksia mukana. Mikä näitä yliolentoja oikein vaivaa? Kun keräävät vähän kannatusta ihmisten joukossa, ei enää pidetä huolta diplomatiasta raja-alueilla.”
”Taas oli vain puoleksi materialisoituneita ulottuvuusmatkaajia takaportilla. Muistakaa laittaa huollon jälkeen se kytkin oikeaan asentoon, niin saadaan vierailijat tänne kokonaisena (vähemmän paperitöitä).”
”Karkailevia henkiä, eksyneitä meedioita... Kello kilisi että seuraava hengetön porukka olisi tulossa. Ovat sentään tavallisia ihmisiä. Vaikka kuolleita, mutta tavallisia.”



'Olemattomuuden sietämätön vaikeus' -liveroolipeli pelataan 23.3.2013 Sanginjoen leirikeskuksessa Oulussa. Peli pelataan kokonaisuudessaan lauantaina 23.3. ja se kestää 6-8 tuntia, hahmosta riippuen. Peli sijoittuu pienelle universaalille Raja-asemalle, yhdelle tuhansien (ja taas satojentuhansien) joukossa, jonne kuolleet ihmiset – ja joskus vähän muutkin – ohjataan matkalla kohti lopullista päämääräänsä tuonpuoleisessa.

Peli on tarkoitettu 20:lle pelaajalle ja muutamalle npc:lle. Pelin on tarkoitus olla hivenen hupsu, siitäkin huolimatta että kyseessä on, hahmoille ainakin, kuolemanvakava asia. Pelaajilta toivotaan huumorintajua ja reipasta asennetta. Peli ei välttämättä sovellu aivan ensikertalaiselle, keskustellaan tästä sitten tapauskohtaisesti. Pelimaksu tulee arviolta olemaan 5-10 euroa, lopullisten ruoka- ja proppikulujen mukaan. Pelaajille tullaan tarjoamaan jonkinlainen äpöste. Sanginjoen leirikeskus on käytössämme koko viikonlopun ja pelaajat ovat tervetulleita majoittumaan sinne vaikka koko edellä mainitun ajan. Lisätietoa pelipaikasta sitten infossa. Pelipaikalle ei saa tuoda lemmikkieläimiä.

Ilmoittautuminen ja lisäkysymykset sähköpostiin olemattomuuden.vaikeus (at) gmail.com

Pelaajat valitaan peliin ilmoittautumisjärjestyksessä, hahmojen sopivuuden ja sukupuolen mukaan. Mikäli npc-asiat kiinnostavat, mainitse tästä erikseen ilmoittautumisessasi.

Ilmoittautuessa mainitse:

Nimi:
Ikä:
Puhelinnumero:
Kotipaikkakunta:
Pelikokemus:
Erikoisruokavalio + muut allergiat ja sairaudet tai sosiaaliset rajoitukset joista pelinjohdon olisi hyvä tietää:
Mitä toivot hahmoltasi:
Mitä et tahdo hahmoltasi:

Mikä seuraavista on osasi kosmisessa hammaspyörässä:
1) Ratas pyörässä
2) Tukko rattaiden välissä
3) Pyörät on tehty ajettaviksi

Hyvää vuoden 2013 alkua!

Tämän pläjäyksen tarjoaa Niina Kouva, Oulun Interaktiivisten Eläytyjien rakastetulla tuella.

Tapahtuman facebook-eventti osoitteessa http://www.facebook.com/events/221703614631651/

8
Menneet tapahtumat 2012 / Oiei:n Jouluateria 7.12.2012
« : 20.11.2012, 01:23:09 ap »
Se tulee taas! Sanginjoella tarjoillaan pikkujoulupeliä edeltävänä päivänä eli perjantaina 7. joulukuuta perinteinen jouluateria, jonne ovat tervetulleita kaikki yhdistyksemme jäsenet sekä pikkujoulupeliin osallistuvat larppaajat.

Ohjelmassa tulee olemaan kinkkua ja laatikoita sekä muuta joulupöytään olennaisesti kuuluvaa syötävää. Lisäksi joululauluja, saunomista ja mukavaa yhdessäoloa!

Otan mielelläni vastaan auttavia käsiä aterian valmistukseen, ja toiveitakin voi kohtuullisuuden rajoissa esittää keittiömamsellin harkittavaksi. Paikalle saa saapua jo torstaina, jolloin on luvassa ylimääräinen yhdistyskokous sekä juhlallinen itsenäisyyspäivän vastaanotto.


Tule siis kanssamme joulupatojen ääreen!

Tapahtuman FB-eventti löytyy osoitteesta https://www.facebook.com/events/378645272220043/

Mikäli et ole naamakirjan käyttäjä mutta olet tulossa, toivon alustavaa itseilmaisua tähän ketjuun niin voimme yrittää hieman varautua syöjämääriin.

Mukavaa joulunodotusta!
-Mamselli Mäyrämaja, elikkä Viivi

9
"Aikoja ennen kuin pelottava Hurrka saapui Routakumpujen takaa, suurin osa Talvivaaran väestä vielä nukkui läpi hyisen talven ja Joulu oli vain mantereelta tullutta outoa tarinaa. Tämä tarina ei ole ennen tätä talvea koskettanut Talvivaaran asukkaita.

Mantereelta Talvivaaran saareen muuttanut uusi väki kuitenkin toi muassaan omat perinteensä, jotka saattavat olla yllättävän vaarallisia talviuntaan rauhassa nukkuville saaren asukkaille.

Kuka lopulta voikaan tietää mitä Joulu oikeasti on..."



Kuka pelkää Joulua? -peli kertoo siitä, mitä Talvivaarassa tapahtui ennen ‘Tarinoita Talvivaarasta’-peliä (Pikkujoulupeli 2007) ja kuinka joulu alun alkaen saapui Talvivaaraan. Peli on lauantaina 8.12. pidettävä Oulun Interaktiivisten Eläytyjien oma pikkujoulupeli, joka on ensisijaisesti tarkoitettu OIEI:n tämän vuoden jäsenille. Pelimaksuksi tulee arviolta 5 euroa. Mukaan pääsevät ainakin kaikki OIEI:n jäsenet ja mahdolliset ensikertalaiset - pelissä on 31 hahmoa, jotka jaetaan ilmoittautumisjärjestyksen mukaan. Loput ilmoittautuneet saavat kevyitä fiilistelyhahmoja. Pelipaikkana toimiva Sanginjoen leirikeskus on OIEI:n käytössä 6.-9.12.2012.

Jouluperinteiden mukaisesti pelissä jaetaan lahjoja - jokaisen pelaajan on toivottavaa tuoda yksi 3-5 euron hintainen lahja. Lahjat sekoitetaan ja jaetaan lahjan tuoneiden kesken.

Pelissä ei ole ikärajaa, mutta alle 16-vuotiailta pyydämme huoltajan allekirjoittaman lupalapun. Lupalaput lähetetään erikseen niitä tarvitseville.

Pelipaikalla voi maksaa Oulun Interaktiivisten Eläytyjien vuoden 2013 jäsenmaksun, joka on viisi (5) euroa.

Ilmoittautuminen peliin on päättynyt.
Hahmot lähetetään kaksi viikkoa ennen peliä.


Peli löytyy myös facebookista: http://www.facebook.com/events/302631456516728/?fref=ts


Stressitöntä joulunodotusta toivottaen pelinjohtotiimi Niina, Maikki, Elisa ja Viivi

10
Hello hei! Ilmoittautuminen peliin on nyt umpeutunut! Määräaika (1.9.) ei ehtinyt tulla vielä vastaan, mutta peli on saanut niin paljon kiinnostusta että hahmorajat paukkuvat. Mukaan saa toki vielä ilmoittautua varapelaajaksi tai erinäisiin "npc-hommiin" (joista tarkemmin keskustellaan sähköpostitse). Kiitos kaikille mielenkiinnostanne! Hahmojako tehdään tämän tai huomisen päivän aikana ja ilmoitetaan pelaajille viimeistään sunnuntaina.

11
Anduin, Erämään Suuri Virta, sai alkunsa Ylä-Pitkän ja Varjoveden uomista. Sen alkumaita oli Kolmannen Ajan aluilla katselemassa Framinlinna, éothéodin luomus, jonka syntyperään johtanut tarve oli kadonnut historian hämäriin. Niillämain asiat unohtuivat.

Mustan Ruhtinaan kukistuttua olivat kesän leudot tuulet kuitenkin viimein sulkeneet Framinlinnan ja Anduinin alkuvedet syleilyynsä. Sulavan maaperän kätköt olivat alkaneet avata salaisuuksiaan – myös niitä, jotka oli haudattu ikiroudaksi luultuun maahan tarkoituksella. Kuolema oli aina hiipinyt Harmaavuorilla, mutta nyt se tuli latvustoihin ja majoihin myös silloin, kun eläjät eivät sitä kylväneet. Harmaavuorten kauniin hiljaisuuden ääni oli muuttunut nirskuntaan, jota ei miekka hiljentänyt.

”Ylitse synkkäin vuorten ja yksinäisen tien
läpi varjoverkon ja uhkauksien
kautta hirttometsän voit matkustaa
ja Harmaavuoret taas syödä saa”


Ihmisten Aika IV pelataan 12.-13.10.2012 Iso-Palojärvellä Iissä, noin 60 kilometria Oulusta pohjoiseen. Tutummin pelipaikka tunnetaan nimellä ”Lenskin mökki”. Pelipaikalla ei ole sähköä, eikä juoksevaa tai juomakelpoista vettä, mutta kaikille on tarjolla sisämajoitus, käytettävissä on myös ulkohuussi ja rantasauna. Mutapohjainen, uimakelpoinen järvenranta.

Pelin jokainen hahmo aloittaa pelin perjantaina 12.10. ja päättää pelin lauantaina 13.10. Peli kestää noin vuorokauden. Peli alkaa alkubriiffillä 12.10. noin klo. 18:00 pelipaikan ulkopuolisessa paikassa, mistä lähes kaikki pelaajat kävelevät pelipaikalle (noin seitsemän kilometrin matkan). Pelissä on muutama kiinteän asuinsijan omaava paikallinen hahmo, joiden ei ole tarkoitus kävellä pelissä sen enempää kuin missä tahansa muussakaan larpissa. Nämä hahmot ovat tarjolla ensisijaisesti niille pelaajille, jotka eivät syystä tai toisesta pysty samoamaan kävelymatkaa.

Kuten muissakin Ihmisten Aika -osissa, myös IA IV:ssä pelin pääpaino on tunnelmoinnissa ja hahmojen sisäisissä ja/tai maailmallisissa ja/tai maallisissa ristiriidoissa – mihin lisätään Ihmisten Ajalle tyypillinen ulkopuolinen... jokin. Näin ollen hahmot eivät saata vaikuttaa ensisijaisen toimelijailta tyypillisten pyrkimystensä suhteen, mutta hahmothan eivät aina tiedä ihan kaikkea.

Pelaajille on pelin puolesta tarjolla perjantaina lämmintä ja kevyttä ruokaa iltapalaksi, sekä lauantaina aamu-/lounaspuuro ja lämmin ruoka. Pelissä on tarjolla myös pientä purtavaa, mutta pelaajia kehotetaan syömään perjantaina ennen peliä kunnolla ja varaamaan itselleen lauantaiksi sopivaa pikkupurtavaa.

Pelissä ovat voimassa Suomen- ja fysiikan lait, sekä OIEI:n NoRules-säännöt. Peli on päihteetön tapahtuma, tupakoinnin toivon pelaajien järjestävän teemaan sopivalla tavalla. Metsässä kulkiessa tupakantumppeja ei saa jättää metsikköön, vaan sen mitä poltat, kannat myös matkatöhkiksessä tai muunlaisessa vastaavassa artifaktissa pois luonnosta. Pelialueella on erikseen merkitty tupakkapaikka. Peliin valmistautuessa kannattaa jo valmiiksi tutustua NoRulesiin (http://oiei.fi/index.php?page=norules). Konfliktin mallinnus lateksiasein.

Pelissä on 20 hahmoa, joista puolet on jatkohahmoja, joita tarjotaan ensin niiden alkuperäisille pelaajille. Loput ovat täysin uusia hahmoja – peli on siis avoin niin uusille kuin vanhoillekin pelaajille.

Jatkohahmojen pelaajilla on aikaa ilmoittautua peliin 1.9.2012  asti, minkä jälkeen nämäkin hahmot menevät uudelleen jakoon. Ilmoittautuminen on kokonaisuudessaan auki 15.9.2012 asti. Pelaajat pyritään ottamaan mukaan peliin ilmoittautumisjärjestyksessä, mutta loppukädessä pelinjohdolla on oikeus jakaa hahmoja tämän järjestyksen ohi. Hahmot lähetetään pelaajille 22.-23.9., mikä on noin kolme viikkoa ennen itse peliä. Peliä varten on myös mahdollista pitää proppi-/ompelupaja, mikäli moiseen on pelaajien puolesta halua tai tarvetta.

Pelimaksun tarkka määrä ei ole vielä varmaa. Pelipaikasta maksamme vuokraa tekemällä halkoja, osittain pelin yhteydessä, loppujen lopuksi talkoona sunnuntaina pelin jälkeen. Pelimaksu tullaan käyttämään lähinnä pelaajien ruokkimiseen ja proppaamista varten meneviin kuluihin. Pelimaksu tulee oletettavasti olemaan 10-15 euroa.



Ilmoittautuminen peliin tapahtuu sähköpostilla osoitteeseen ihmisten.aika@gmail.com
Ilmoittautuessa vastaa seuraaviin kysymyksiin:


Ilmoittaututuessa (myös jatkohahmojen pelaajat!) mainitse:

Oma nimi:
Ikä:
Kotipaikkakunta:
Puhelinnumero:
Sähköpostiosoite:
Pelikokemus lyhyesti:
Onko sinulla auto käytössäsi peliviikonloppuna ja pystytkö ottamaan muita pelaajia kyytiin pelipaikalle mentäessä ja/tai sieltä pois tultaessa:

Mitä odotat hahmoltasi?:
Millaista hahmoa et halua pelata?:
Kerro vähintään viidellä sanalla miksi pelkäät tai et pelkää pimeää:
Erikoisruokavalio + muut allergiat ja sairaudet tai sosiaaliset rajoitukset joista pelinjohdon olisi hyvä tietää:
Haluatko peliin hahmon, jonka ei tarvitse kävellä matkaa pelipaikalle?:

Tai
Haluaisitko mieluummin pelata npc-/apuhahmoa?


Tervetuloa peliin!


(Tapahtuman facebook-eventtiin pääset tästä: http://www.facebook.com/events/257158717734677/?ref=notif&notif_t=plan_user_joined )

12
Kiitos Suska :)

13
Kiitos pelistä tätäkin kautta, olihan se huikeata ^^ Hahmoni tulevaisuus on joko enemmän tai vähemmän auvoisa. Kyllähän se varmaan vähän näkyi, että en kannattanut sitä ettei parhaasta ystävästäni (hovinarrista) tullut tsaaria, olkoonki mykkä ja joittenki mielestä vähän ruma (kauneuskin on katsojan silmissä!).

Oli mukava nähdä pitkästä aikaa Johanna, vaikka jäikin lyhyeksi :P Tuu larppaan taas toistekki! Kiitos myös heille jokka lääkitti mua lauantaina, niin pääs massuvammanenki touhuun mukkaan :)

Ja, oisko kellään muistissa Maija kuvien osoitetta? On se naamakirjan eventti jo hävinnyt, enkä löytäny sitä ennää itteltäni mistään :/

14
Kaikille peliin ilmoittautuneille on lähtenyt eilisen (sunnuntain) puolella sähköpostia! Vielä on yhdelle miespelaajalle paikka vapaana (kaipuu oon suuri suunnaton!), muutoin pelin tilanne näyttää oikein mukavalta :)

15
Pelipäivämäärä muuttunut! Peli pelataan 27.-28.4.2012! Tervetuloa!

Sivuja: [1] 2 3 ... 10