Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Muhveli

Sivuja: [1] 2 3
1
Erinäisten ihmisten potkimana minunkin kuvat vihdoin netissä. Löytyvät tuolta -> http://picasaweb.google.fi/Muhuveli/Ikihamara#

Pahoitteluni miljoonasta samanlaisesta kuvasta mutta oon laiska paska ja en jaksanu miettiä että mitkä olis kivoja.


Kiitokset pelinjohdolle pelistä ja perheelle pelin sisäisestä tunnelmasta, erityiskiitos Hannelle koska olit niin ihanan räytynyt vaimo lopussa :D

2
Viivi, minä voin käyttää Jenniä nii ei teidän tarvi. Kahtotaan siellä Valveella sitten tuo autoihin sulloutuminen vähän sitäki silmällä pitäen. Kaikille kyyti näyttäis kuitenki olevan ainaki siinä vaiheessa.

3
Yksi kuski ilmoittaa hakevansa kyytiläisiä Liisan näytöksen jälkeen välille Oulu-Köppänä. Optimi tietenki olis jos kaikki olis jo kaupungissa ja kattomassa Liisaa mutta voin myös pyörähtää hakemassa.

4
Älä Anne huoli, kyyti löytyy myös yksinäiselle ratsastajalle ja hänen karvaiselle Tontolleen. Eiköhän meistä autollisista joku ole vielä hereillä sillon myöhäänkin :D

5
Ahavakin heräili taas torkuiltaan ja kiittää kovasti pelistä!

Koskaan en ole päässyt pelaamaan pelissä niin ettei hahmon omat kuviot tai pelin kuviot yleisesti olis vetässy jossaki vaiheessa mukaansa mutta tällä kertaa sai oikeasti tehdä juuri sitä mitä halusikin. Hieman tuli puhuttua politiikkaa, vähän tuli sekaannuttua hääparin juttuihin, tarinaakin tuli iskettyä vaikka se niin hirvittikin silloin nuotiolla (pahoittelen takeltelevaa tarinankerrontaa, impro-tarinointi ei olekaan niin helppoa kuin luulisi :D) ja yleisesti sai pyöriä ja seurata muiden touhuja. Ja päivätorkut auringossa, vaikka ne törkeästi keskeytettiinkin, oli jotakin mitä en ole aikaisemmin edes ajatellut pelissä tekeväni :D

Kiitos Lauralle ja Heidille tyttärieni ihastuttavasta pelaamisesta ja kaikille muillekin mahtavasta eläytymisestä. Kiitos Jarkolle, ylitit jälleen kerran odotukseni ja minähän en sinulta ihan vähää odota!

Ja suuri kiitos kyytiläisilleni, piditte hyvin hereillä paluumatkalla ja menomatkakin oli oikein rattoisa.

6
Larppaaminen / Larppaaminen ja henkilökohtaiset rajoitteet.
« : 29.05.2009, 12:52:42 ip »
Sanonpa minäkin nyt muutaman sanan kun näitä asioita on tullut setvittyä larppiuran aikana useampaankin otteeseen.

Olen sen huomannut tässä vuosien varrella että rajoitteisiin ja vammoihin on alettu kiinnittämään enemmän huomiota ja pelintekijät koittavat parhaansa mukaan nykyään luoda puitteet kaikkien pelaajien hyvinvoinnille. Tämä ei aina täyty koska on pelejä joissa mm. liikutaan paljon, polvivammaisille tai muuten liikuntarajoitteisille mahdotonta, tai pelissä käytetään tehokeinoina sellaisia asioita jotka aiheuttavat täydellistä off-game kauhua. Mutta tälläisissä peleissä näistä asioista on myös hyvin kerrottu joten pelaajat itse tietävät nykypeleissä paljon enemmän pelautuksesta kuin esim. 10 vuotta sitten.

Pelinjohtajat ja pelien järjestäjät pyrkivät siis miellyttämään kaikkia mutta tähän ei aina päästä koska pelaajat ovat se arvaamaton tekijä pelien aikana, kukaan ei osaa ennustaa miten peli etenee vaikka kuinka tuntisi pelaajat koska aina joku saattaa keksiä jonkin uuden tavan muuttaa pelaamistaan. Tätä koitetaan tietenkin rajoittaa scriptaamalla tapahtumia ja paimentamalla pelaajia tiettyyn suuntaan mutta ihmisillä on edelleen se vapaa tahto asioissa.

Vapaata tahtoa tietenkin myös käytetään kiihokkeena tai pelillisenä elementtinä.
Pelaajille järjestetään jokin tarkkaan harkittu eventtimäinen tilanne peliin jonka jälkeen pelaajat joutuvat miettimään uudelleen omaa pelaamista, hahmon maailmankuvaa. Tällä pyritään tietenkin rikkomaan tiettyjä rutiineja joita ihmisille syntyy kun jotakin tehdään vuosia ja pätee myös larppaamiseen.

Vuosien pelikokemus tuo myös tämän hc-pelaamisen monesti esiin, halutaan ylittää aikaisemmat kokemukset tai halutaan etsiä omia rajoja. Tässäkin vain mennään välillä liiallisuuksiin jolloin tapahtuu oikeasti vaikeita tilanteita pelin sisällä tai pelin jälkeen. On mennyt rymytessä polvia, käsiä, selkää, mitä milloinkin hajalle tai ollaan huomattu että hahmoon eläytyminen on otettu liian tosissaan ja siitä on tullut itse pelaajalle jotain oireilua.
Joskus hc-pelaaminen on hyvä asia, joskus sitä pitäisi välttää mutta kuka sen tietää millainen asia sopii mihinkin tilanteeseen, tuomareina on kuitenkin aina ne kanssapelaajat joita voi olla muutamasta useisiin kymmeniin, ja ihmiset reagoivat asioihin aina erilailla. Tässä tulee taas esille se miten pelaajat itse luovat oman pelikokemuksensa ja vaikka offausta pyritäänkin välttämään niin se on suotavaa jos off-game henkilö alkaa saamaan liian voimakkaita reaktioita in-game tilanteista.

Ihmiset ovat kuitenkin pelkkiä ihmisiä, vaikka pelaisivat kuolemattomia tai kaikkivoipaisia hahmoja pelissä. Vaikka hahmo olisi vahva, fyysisesti, henkisesti tai vaikka sosiaalisesti, niin tätä ei voi vaatia pelaajilta. Jokainen on sellainen kun on ja jokainen pelaaja tulkitsee hahmonsa omanlaisesti, kukaan ei voi tulla sanomaan ”et sinä noin voi pelata tuota hahmoa”.

Loppuun voisin kompata edellisiä.

Keskustelkaa kanssapelaajien ja pelinjohdon kanssa, suunnitelkaa asioita valmiiksi ja jos tulee tilanne mikä ei tunnu hyvältä, ajatelkaa ensin itseänne ja vasta sitten peliä.

-Muffe

ps. pyydän anteeksi tätä tekstiseinämää.

7
Kiitoksia Nolten tiimille pelistä, näin monipuolisessa pelissä en ollutkaan pelannut aikaisemmin, johtuen ehkä hahmon vaihdosta loppupuolella :D

Mutta koska kukaan ei kuitenkaan jaksa minun jorinoita kuunnella niin siihen osuuteen jota minulta odotetaan eli KUVIIN!

Kuvia saa käyttää kunhan muistaa mainita minut.
Ja ne joista otettiin kuvasarjoja (esim. Jarkko!) ja haluavat täydelliset sarjat myös itselleen niin nakatkaa maililla.

8
Kiitokset pelistä. Vaikka kuinka koitin etsiä huonoja juttuja omasta pelin alusta, 3 tunnin metsätaipaleesta, niin en niitä löytänyt. Kaippa sitä hullu saa olla että tykkää tuommosesta.
Ainoa miinus jonka koko pelistä oikeasti hoksasin oli se että sisällä alkoi nukuttamaan kun ehti sulamaan ja sai mahan täyteen mutta siitäkin päästiin kun vähän koitti edes olla aktiivinen.


Muutama kuvakin tuli näpättyä proppailujen aikana, ne täältä.

9
Varasto / Löytötavarat Streffeillä
« : 17.03.2008, 13:38:35 ip »
Jos joku vois napata ne Quicksilverin housut S-treffeiltä ja toisi ne O-miittiin ensi viikonloppuna niin olisin kiitollinen.

10
Hyvä hyvä lapset rakkaat...ajatus siis oli tosiaan se että saadaan kaikki samaan autoon ja ne jotka oli alunperin menossa Jorin kyydillä niin ovat luonnollisesti tulossa edelleen kyytiin.

Eli näillä näkymin ja viimeisiä tietoja hyväksi käyttäen mukana kulkisivat: Minä, Jorkka, Kukka, Nanniina, Pikku-Tomi ja Karo. Valtteri ei ole varmistanut lähtemistään koska seittemällä hengellä autossa ei ole tavaratilaa lähes ollenkaan, koitan kuitenkin tätä ongelmaa ratkaista jotenkin jotta saamme viimeisenkin halukkaan messiin.

11
Dodi, auton saanti on varmistunut eli lähdetään sitten Kuopiota kohti iloisesti yhdellä sardiinipurkilla.
Diesseli auto ei oo mutta mitä oon tuota kulutusta seuraillu niin maantiellä se on minun ajolla reilu 6l/100km eli ei pahasti. Ja kuudella hengellä polttoainekulut nyt joka tapauksessa jää pieneksi. Katellaanpa sitten lähenpänä aikataulutus.

12
Voisin tuohon kyytiasiaan heittää semmoisen kapulan että jos kyselen porukoiden auton lainaan (Toyota Corolla Verso, rekisteröity 7 hengelle) ja lähdettäis sillä Kuopion suuntaan? Yhdellä ei välttämättä ole jalkatilaa sen enempää kuin Jorinkaan takapenkillä (kieh) mutta muuten auto kyllä tiloiltaan on mukavan kokoinen.
Kahdella autolla ei kuuden oikein kannattaisi lähtä ajelemaan missään tapauksessa.

13
Varasto / Löytötavarat Streffeillä
« : 13.01.2008, 15:59:16 ip »
Tunnustaudun noiden Quicksilverin housujen omistajaksi. Ihmettelinki että mihin oon ne tunkenu :)

14
Löysinpäs muutaman kuvan kamerasta ja laitoin nettiin.

Plip.

15
Bussilla nro. 19 pääsee jo suht lähelle, siihen Shellille ja siitä nyt ei oo pahakaan jonku käydä hakemassa. Tämä siis jos ei mitään muuta kyytiä ilmaannu :)

Sivuja: [1] 2 3