
Kolme vankia pakenee yön aikana valtion rajalla sijaitsevasta rangaistuslaitoksesta, jonne valtion vastaisesta toiminnasta epäillyt yksilöt on kerätty. He jättävät jälkeensä yhden mukiloidun vartijan ja epäilyksen siitä, mihin he luultavasti suuntaavat seuraavaksi. Kappeli on paikka lakien ja säännösten ulkopuolella, autonominen saari, spirituaalis-anarkistinen turvapaikka jossa vangit voivat saavuttaa koskemattomuuden. Muutaman miehen ja naisen joukko lähetetään hakemaan vankeja takaisin. Kukaan ei tiedä tarkasti heidän ulkonäköään, satojen vankien joukosta sitä on mahdotonta saada selville. Ainoastaan heidän lukumäärästään ollaan varmoja: kolme. Vangit pitäisi saada vastaamaan teoistaan, toimistaan valtiota vastaan. Mutta esteenä vankien palauttamiselle on Kappelin autonomia ja vankien koskemattomuus. Miten se onnistutaan kiertämään?
Kappeli / Veden historia sijoittuu tuohon spirituaalis-anarkistiseen Kappelin saareen ja kohtaamiseen rangaistuslaitoksen edustajien ja Kappelin jäsenten välillä. Tyylillisesti peli on kokeileva ja osin epälarpmainen. Hahmoissa on keskitytty ensisijaisesti kokemusmaailman laajentamiseen ja kokonaisvaltaiseen yhteyteen hahmon kanssa ja pelimekaniikka koostuu useasta rituaalista, jotka ovat enemmän runollisia ja symbolisia kuin loogisia. Kyseessä on kuitenkin ensisijaisesti larp, eikä perinteisiä elementtejäkään ole unohdettu.
Ajatukseni on että pelaajat saapuvat pelipaikalle 4. päivä syyskuuta. Tällöin tapahtuu jonkinlainen kevyt esipeli, joka johdattaa pelin maailmaan ja käytäntöihin ja jonka jälkeen pelaajat voivat käydä nukkumaan ja varsinainen peli alkaa seuraavan päivän aamuna. Pelipaikalla ei ole lämmitystä, joten on varauduttava lämpimin vaattein ja hyvällä makuupussilla. Myös kahdet vaatteet on hyvä ottaa mukaan, sillä rituaaleissa vaatteet luultavasti likaantuvat ja kastuvat.
Mitä? Juonittelua ja neuvottelua rangaistuslaitoksen edustajien ja Kappelin väen välillä. Symbolisia rituaaleja ja uskonnollisia menoja.
Missä? Haukiputaalla, 30km Oulusta, Martinniemessä, Vahtolan talossa. En tiedä tarkkaa osoitetta, mutta Martinniementie 255 on tämän talon naapurissa ja tuon osoitteen jälkeen on noin 100m matka tielle joka kääntyy Vahtolaan. Pelipaikka on siis Martinniementie 255:n ja Martinniemen koulun välissä. Bussi nro 20 Oulusta kulkee tämän ohi, pysähtyminen tapahtuu ennen Martinniemen koulua tai Martinniemen koulun pysäkillä. Vahtolan alue löytyy myös kartasta. Pistän tienhaaraan kyltin jossa lukee joko Vahtola tai Larp.
Milloin? 4-5.9.
Montako? 18
Pelimaksu: 3e
Ikäraja: 15
Osoitteeseen hannu-pekka.heikkinen@helsinki.fi voi ilmoittautua. Myös numerosta 0408397981 saa kiinni.
Seuraavat tiedot voi liittää mukaan:
Nimi,
Syntymäaika,
Sähköposti,
Puhelinnumero,
Asuinkunta,
Pelikokemus,
Kuva
Erityisruokavaliot,
Muut mainittavat seikat. (Sairaudet/muut tärkeät asiat, joita meidän tulisi tietää)
Hahmotoiveet (esim. paljon esillä oleva hahmo tai aloittelijalle sopiva statistihahmo)