En ole varma, menikö tämä nyt oikeaan osoitteeseen, koska pelin ajankohdalla ei ole vielä tarkkaa sijaintia, mutta toivon, että OIEI:n hienot ihmiset auttaisivat tämän oikeaan paikkaan sitten ja eivät telottaisi mahdollisen mokan takia.
Evil’s Playground – Not Quite Just Like You Imagined It Happen.
Larppaajat - Med Larppare.
Vaikka kyse ei olekaan paljon odotetusta neljännestä osasta, jälleen palataan Evil’s Playgroundin hylätylle, sekä lohduttomalle huvipuiston tarjoamalle leikkikentälle. Tällä kertaa kyllä palataan hamaan harmaaseen historiaan, vaikka henkilöt tekevätkin siitä värikkään, sävyttäen uskomattomana legendana tuntuvan tarinan harmautta seitsemällä eri värillään todellisen ensikonfliktin siivittämänä. Kyseessä on siis paljon puhuttu aika, ennen Suurta Sotaa, ennen suurempaa konfliktia, jonka kukaan ei uskonut koskaan tapahtuvan vielä tuohon aikaan. Turtuminen siihen, että pienimmätkin kahakat tuntuivat äärettömän suurilta ja raadollisilta – olisivat tulevaisuudessa vain silmäräpäys, olkien kohautus tai tuulahdus menneisyydestä, jolloin Suuressa Sodassa kaatuneet ihmiset vielä hengittivät ja tunsivat jotain. Sanottiin, että tyyntä saattoi odottaa myrskyn edeltä, mutta tämä sanonta ei ole kohdannut koskaan tarkoitustaan Evil’s Playgroundin melodramaattisella mantereella, vaan jokainen eletty päivä on aina ollut omanlaistansa absurdia mielikuvaa, jota kukaan normaaliksi itsensä lukeva ihminen ei olisi koskaan kyennyt kuvittelemaankaan. Jokainen hengissä selvitty päivä varmisti sitä käsitystä, että oli alun alkenkin virhe astua tälle kirotulle maaperälle. Jokainen askel siitä kuvasti elävää helvettiä hetki hetkeltä paremmin, toiset vain kykenivät sopeutumaan menestyksekkäämmin ilman suurempia omantunnontuskia. Loput tulisivat kärsimään ikuisesti.
Pelissä siis palataan Evil’s Playgroundin historiaan jännittävänä syventävänä osana ennen mieltäräjäyttävän neljännen osan valmistumista. Niille, joiden korviin ei ole vielä legenda kantautunut, Evil’s Playground sijoittuu hylättyyn huvipuistoon San Franciscon mailla, eikä maailma poikkea muutoin meidän maailmastamme, ellei synkkyyttä, raadollisuutta tai korruptoituneisuutta oteta huomioon, toisaalta – on ihmiset tappaneet toisiaan ennenkin jopa typerimmistäkin syistä. Leikkikenttää pitää yllä salaperäinen voima, jonka olemassaolosta ei ole mitään käsitystä vielä. Kukaan ei tiedä mikä sen on saanut autioksi ja paikat sen näköisiksi, että sieltä on lähdetty suunnattomalla kiireellä, mutta se on mahdollistanut tämän pelin tapahtuman onnistumisen. Pelissä siis käsitellään kuinka kaikki seitsemän jengiä sai alkunsa ja mikä jengien välistä vihaa pitää yllä. Kuinka sanomattomia sääntöjä noudatettaessa kuulaisuus sekä uskollisuus saavat oman arvoasemansa ja kuinka taas sanomattomien sääntöjen rikkomisesta seuraa armoton teloitus tai jotain kuolemaakin pahempaa. Synkkyyden vuoksi, pelin ikärajoitus on valitettavasti K-15 ainakin, ellei toisin päätetä.
Ja tässä tärkein osa:
Peli tullaan pelauttamaan jossain kohti kuluvaa vuotta 2010, todennäköisesti Kuopiossa ja näinollen pelinjohto haluaakin tiedustella, onko tällaiselle pelille markkinarakoa? Onko pelaajat yhä kiinnostuneita ja onko mahdollisesti kiinnostuneilla pelaajilla jotain omia ideoita tai yleensäkin sanottavaa kyseisestä asiasta? Kaikenlainen palaute otetaan vastaan ja luetaan tarkasti, mutta ei todellakaan ole takeita, että saataisiin jokaisen hienoa visiota tai ideaa toteutumaan itse sitten pelissä. Pelinjohto toivoo kuitenkin reaktiota mahdollisilta pelaajilta, jotta voisi tehdä pelistä entistä paremman ja tietysti kaikenlaisia anteliaita aputarjouksia otetaan tietysti vastaan.
Terveisin pelinjohto,
The (Brainless) Main Leader, Anniina Yliniemelä
eplarp@gmail.com
vanitsu @ quakenet