Susanna:
"... ainoa asia mitä MINÄ haluan, on se, että kaikille on MINUN peleissäni sama pelimaksu."
Tämä on mahdollista. Pelimaksupolitiikasta ei kannata flamettaa listoille vaan puhua esim. minun tai hallituksen kanssa.
Politiikka, jolla asia on tähän asti edennyt, ei miellytä minua. Tilanne, jossa ilmoitetaan, että "minullapa on iso, nimeltä mainitsematon kaveriporukka, joka on valmis tunkemaan peukalonsa perseeseen, jos he joutuvat maksamaan sentinkin ylimääräistä, koska heille kelpaa Oiein larpit mutta he ovat niin itsekkäitä, että eivät halua siihen liittyä, kun heillä on oma parempi seuransa" on enemmän kiristystä kuin neuvottelua.
Jos nyt todellakin on olemassa lauma larppaajia, jotka ovat valmiit jättämään larppinsa larppaamatta sen takia kun se maksaa euron pari vähemmän jollekin muulle (hyvästä syystä), niin minun mielestäni he saavat jäädä kotiinsa synkistelemään ihan rauhassa. Haistan tässä naivia saituutta sekä kapinallissävytteistä itsekkyyttä.
Larppaaminen on yhteisöllinen harrastus ja vaatii sitoutumista.
Tiina:
"a.) Käytäntö on ollut ennenkin, miten se silloin toimi? "
Ihmiset ovat tulleet larppiin ja maksaneet maksunsa. Joitain maksuja on silloin tällöin jäänyt rästiin mutta se ei ole liittynyt ko. käytäntöön.
"b.) Jos käytäntö ei miellytä, mikä olisi hyvä vaihtoehto koskien jäsenmäärän nostamista ja vakauttamista? "
ko. tapauksessa meihin ei vain haluta liittyä, joten siihen ei liene konsteja.
Yhteistyö yhteisöjen välillä voi tuottaa Oieitä mielyttäviä tuloksia esimerkkinä tästä Oiein ja Harharyhmän rauhaisa rinnakkaiselo ja ajoittaiset yhteistyöryöpsähdykset.
"c.) Kuvittelin että käytäntö olisi riippuvainen pelinjohdosta, onko ja minkätyyppisiä eroja maksuissa olisi? Itse käsitin että se olisi euron parin luokkaa."
Oieissä on kosolti aktiiveja, jotka eivät ole maksaneet nimellistä jäsenmaksuaan ja jäsenrekisterimme on jäljessä oikeasta tilanteesta, joten hallitus on koittanut saada tällä, yhtä jäsentämme ihmetyttäneellä menetelmällä ihmisiä pikkuhiljaa hoitamaan asian. Kysymys on siis viimekädessä ihmisten laiskuudesta maksaa jäsenmaksunsa ja hallitus on tähän, ihan oikein, reagoinut. Kyse ei siis sinänsä ole pelinjohdon polkemisesta tai muista seinille maalatuista piruista.
Jäsenmaksun suuruinen alennus on ollut mennävuosina aika tavallinen.
(vastaus ohi aiheen)
Eve:
tai muuten sellaisia piirteitä (esim. alkoholi), joita OIEI ei voi hyväksyä omiin peleihinsä mm. kaupungin tarjoaman rahoituksen vuoksi.
Kaupungin tuella ei ole Oiein alkoholinkäyttöön mitään vaikutusta. Syyt siirtää se yksi alkoholillinen larppi Oiein tapahtumien ulkopuolelle johtui pelkästään yksityisten oieiläisten mielipiteistä. Kyseistä oletusta käytettiin tällöin pontena oman mielipiteen ajamiseen mutta se ei pidä edelleenkään paikkaansa.
larppivastaava
Kalle