Kirjoittaja Aihe: Keskustelua peleistä ja pelimaksuista (OIEI alennus)  (Luettu 68312 kertaa)

Anonymous

• Vieras
Keskustelua peleistä ja pelimaksuista (OIEI alennus)
« Vastaus #30 : 24.09.2005, 14:28:10 ip »
jaa, foorumi taas tykkää musta.

-susanna kouva

Ruskanoita

• Konkari
    • MSN Messenger  - kyyhky88@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #31 : 24.09.2005, 19:55:53 ip »
Ajattelin vain tähän väliin kysäistä, että eikö niitä ole joitain muitakin järjestöjä, joiden kautta saisi alennusta peleihin? Siis, tämä POLY (jos elää vielä) tai jotain muita. Jos näillä immeisillä nyt on jotain niinkin suurta OIEItä vastaan, niin eikö tuo olisi vaihtoehto?
Niina Kouva

eve

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #32 : 25.09.2005, 13:31:39 ip »
Lainaus käyttäjältä: "Lunado"
Ajattelin vain tähän väliin kysäistä, että eikö niitä ole joitain muitakin järjestöjä, joiden kautta saisi alennusta peleihin? Siis, tämä POLY (jos elää vielä) tai jotain muita. Jos näillä immeisillä nyt on jotain niinkin suurta OIEItä vastaan, niin eikö tuo olisi vaihtoehto?

Poly alkaa olla pikkuhiljaa kuollut ja kuopattu. Raahessa toimii (?) RKK, jonka kanssa on ainakin aikoinaan ollut yhteistyötä. En tiedä, mikä on RKK:n tilanne nykyisin, mutta jonkinlaista yhteistyötä varmaankin on.

Toki, jos Oulussa alkaa olla muitakin 'säätöjä', niin niidenkin kanssa voisi kuvitella järjestyvän jotain yhteistyön tynkää - olettaen että OIEI ei ole niin kamala ettei meidän kanssa voi mitään tehdä.  :roll:

/eve
# Se mikä ei tapa, sattuu ihan saatanasti. #

Ruskanoita

• Konkari
    • MSN Messenger  - kyyhky88@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #33 : 25.09.2005, 18:08:07 ip »
Joo, siis minä ajattelin tuota niiden alennuksien pohjalta. Ko mun muistaakseni oli joku isompi järjestö, johon liittymällä sai alennusta joistain pelimaksuista. Tyyliin pelimaksu 10e, 'joku isompi "säätö"' 7e, OIEI 5e. Siis tämmönen jäänyt mieleen, että olisin joskus nähnyt. Että jos OIEI ei kelepaa, niin sitten tuommonen vaihtoehto tai jtn...
Niina Kouva

nora-inu

• Nyyppäri
  • *
    • MSN Messenger  - kajimori@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #34 : 25.09.2005, 18:56:46 ip »
joo mutta siis on monia muitakin säätöjä jotka ovat pieniä eivätkä halua liittyä muihin kuin siihen omaan. eli juu, kaikkia ei voi miellyttää.
Kk trilogian viimeinen osa.
Susanna Kouva

atropia

• Vieras
« Vastaus #35 : 25.09.2005, 19:10:22 ip »
Näissä periaatteissa on muutamalla muullakin tavalla ajateltuna pieniä epäkohtia. Jos oletetaan vaikka, että OIEI päättäisi tiputtaa jäsenmaksun nollaan euroon; olisivatko nämä periaatteellisesti rajoitttuneet siinä tapauksessa valmiita liittymään OIEI:n riveihin alempien pelimaksujen toivossa? Jos he olivat valmiita osallistumaan peleihin ilman ylimääräistä maksua, eikö se olisi sama asia, jos jäsenmaksustakaan ei tarvisi maksaa mitään ylimääräistä? Tämä on ihan vain ajatusleikkiä osoittamaaan näiden ns. periaatteiden onttoja kohtia, en usko että jäsenmaksu pudotetaan nollaan euroon, koska OIEI:lla ei ole ollut tapana olla niin opportunistinen.

Mutta vaikka nyt oletetaan, että kyse ei oikeasti ole siitä rahasta, vaan oikeasti siitä, että ei halua olla paperilla osana OIEI:n jäsenluetteloa. Tässäkin on pieni ongelma. Kaikki ihmiset jotka osallistuvat OIEI:n peleihin ovat osa OIEI:n toimintaa, vaikka eivät liittyisikään jäseniksi. Itseasiassa varmaan suurin merkitys OIEI:lle itsekkäässä mielessä on toimintakertomus, missä kerrotaan mitä on milloinkin järjestetty ja kuinka monta (ja minkä ikäistä) ihmistä on niihin osallistunut. Jos oikeasti on periaatteellisesti OIEI:ta vastaan - silloin ei voi edes ei-jäsenenä osallistua peleihin, koska se jos mikä on OIEI:n pussiin pelaamista. OIEI on järjestänyt silloin toimintaa (myös muutamalle periaatteellisesti rajoittuneelle), ja sitä varten se saa toiminta-avustusta.

Yksi asia mitä kannattaa muuten välittää näille periaattellisille ihmisille on ajatus OIEI:n alajaostoista. Esimerkiksi: jos tämän uuden säädön ajatuksena on järjestää kutsupelejä tietylle porukalle, niin alajaoston nimissä näitä kutsularppeja voi järjestää koko sarjan ja ympäri vuoden (ja käytössä tietty kaikki OIEI:n standardiedut) ja saa vielä ylimääräistä rahaa toiminnan pyörittämiseen. Sitä minä vaan tarkoitin aiemmin, että ei pyörää kannata keksiä uudestaan. Tiettty ainahan se oma tuntuu paremmalta, ja ei siinä mitään. Mutta toisaalta kannattaa pitää vaihtoehdot avoinna.

nora-inu

• Nyyppäri
  • *
    • MSN Messenger  - kajimori@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #36 : 26.09.2005, 18:32:04 ip »
minun on ihan turha yrittää vastata noihin, sillä minulla ja ystävilläni ei ole yhteisijä aivoja. voin kysyä heiltä, haluaisivatko he puhua asiasta itse. ja minustakin kyllä oieillä on ihan hyvä syy tehdä niin, ei niitä maksuja nyt tarvitse ruveta alentamaan kun ne on jo nostettukkin.
Kk trilogian viimeinen osa.
Susanna Kouva

Wombat

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
« Vastaus #37 : 26.09.2005, 19:47:27 ip »
Minulla päätös olla jatkamasta jäsenyyttä johtuu ihan vaan siitä etten tykkää teistä...
Jos joku väittää että se johtuu siitä etten koskaan muista sitä maksaa on ihan vaan kateellisten panettelua.
EXCRETVS EX FORTVNA

Simo-Pekka Ilmari Nordman

Sacred

• Nyyppäri
  • *
    • MSN Messenger  - kaba87@sunpoint.net
    • Profiili
Ehdotus
« Vastaus #38 : 27.09.2005, 18:21:21 ip »
Siitä mitä aiemmin sanoin että koko homma tuntuu ihan kauhealta kiristykseltä ja prinsippinä pidän että sellaiseen ei "alistuta" niin tekisin sellaisen ehdotuksen että kannattaisi harkita jotain ihmisystävällisempää vaihtoehtoa,joka oikeasti olisi sitä ns. houkuttelua että esimerkiksi uusille jäsenille ensimmäinen peli olisi puoli-ilmainen tjsp. Olen melko varma jonku tuollaisen houkuttelevan uusia jäseniä eikä painvastoin ajavan niitä pois.
Katja Karjalainen
Meep meep..

kraah

• Administrator
  • Konkari
    • Profiili
Re: Ehdotus
« Vastaus #39 : 27.09.2005, 19:23:22 ip »
Lainaus käyttäjältä: "Kirosana"
Siitä mitä aiemmin sanoin että koko homma tuntuu ihan kauhealta kiristykseltä ja prinsippinä pidän että sellaiseen ei "alistuta" niin tekisin sellaisen ehdotuksen että kannattaisi harkita jotain ihmisystävällisempää vaihtoehtoa,joka oikeasti olisi sitä ns. houkuttelua että esimerkiksi uusille jäsenille ensimmäinen peli olisi puoli-ilmainen tjsp. Olen melko varma jonku tuollaisen houkuttelevan uusia jäseniä eikä painvastoin ajavan niitä pois.

Kuten täällä ketjussa on jo monesti aiemmin todettu, niin tämä käytäntöhän otettiin taas käyttöön käsittääkseni lähinnä siksi, että saataisiin niitä oiein pelissä käyviä ns. vanhoja jäseniä ja aktiiveja maksamaan jäsenmaksu, jotta oiein "todellinen jäsenmäärä" saataisiin myös virallisiin papereihin ja kaupungilta enemmän tukia.

Sitäpaitsi, oiein pelithän ovat jo käytännössä katsoen puoli-ilmaisia, enkä minä usko että ne pelien hinnat ketään aloittelijaa käännyttää pois. Sen oiein jäsenmaksun maksamiseksikaan kun ei tarvi mitään älytöntä byrokraattista taivalta käydä läpi, vaan riittää, kun vaikka pelipaikalla perjantaina maksaa sen jäsenmaksun Hallituksen jäsenvastaavalle, jos tämä on paikalla. Jos ei, niin käsittääkseni myös S-treffeillä tämän voi tehdä.

Syy miksi minä en näe tätä toimintaa minkäänlaisena kiristyksenä on se, että jäsenmaksu tahi pelimaksutkaan eivät taatusti saa kenenkään taloutta konkurssiin, ja että tällä pyritään hyödyttämään nimenomaan pelinjohtajia ja pelaajia, ei mystistä, pahaa oiein hallitusta. Ymmärrän kyllä, jos jollain on jotain periaatteellisia näkemyksiä miksi ei halua oieihin liittyä, mutta eihän siihen kukaan ketään ole pakottamassa. Jos itse haluat pysyä ulkopuolella niin se ei ketään haittaa, mutta turha siitä on ketään syyttää, kun olet itse saanut vapaasti tämän päätöksen tehdä omien syidesi pohjalta. Ja vielä kun oieihin liittyminen ei velvoita yhtään mihinkään muuhun kuin siihen jäsenmaksun maksamiseen.

En kyllä ymmärrä miksi tätä pitää vastustaa. Tuohan on ihan sama kuin vastustaisi K-marketteja siitä että ne tarjoaa mahdollisuutta plussakorttiin.
Hanna Puolakka
Älkää säätäkö päätänne, vika on todellisuudessa.

Hani

• Vieras
« Vastaus #40 : 27.09.2005, 20:32:54 ip »
Lainaus
houkuttelua että esimerkiksi uusille jäsenille ensimmäinen peli olisi puoli-ilmainen tjsp.

Siis tästähän on nimenomaan kyse. Uusi jäsen (tai vanha) pääsee peliin halvemmalla. Eikö se ole sama asia? Ei ole reilua suosia pelkästään uusia jäseniä. Jäsenyydestä pitää olla hyötyä pitempäänkin. Varsinkin jos jäsenmaksu olisi enemmän, esim. hurjat 5 euroa.

Tämä on kyllä omituisin kahden euron keskustelu mitä olen ikinä nähnyt.

Wombat

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
« Vastaus #41 : 27.09.2005, 22:09:11 ip »
Lainaus
Tämä on kyllä omituisin kahden euron keskustelu mitä olen ikinä nähnyt.

Sentissä on miljoonan alku. Kahdessa eurossa on sitten kahdensadan miljoonan...
EXCRETVS EX FORTVNA

Simo-Pekka Ilmari Nordman

tii

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
« Vastaus #42 : 28.09.2005, 01:08:06 ap »
On kyllä uskomatonta KIRISTÄMISTÄ toi kahden euron jäsenmaksun maksattaminen, että pääsee jäsenalennuksella seuran rahoilla ja tuella järjestettyihin peleihin. Ja senhän joutuu maksamaan vieläpä vuosittain. Ei missään nimessä kannata ALISTUA siihen. Eihän terroristienkaan kanssa neuvotella.
 :lol:
Tiia Kekkonen

Chrisle

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
« Vastaus #43 : 28.09.2005, 10:08:59 ap »
Ne jäsenmaksut voi maksaa vielä ovelammin. Suoraan tilille *click*. Vähän kankeeta loppuvuosi kun töitä on, mutta eiköhän se teidän jäsenvastaavanne jonkun päivystyssysteemin keksi  :wink:

Pidän kyllä periaatteista, ja olen periaatteiden ihminen. Mutta kahdesta eurosta en jaksaisi alkaa riehumaan.

Varsinkin kun tässä ei ketään kiristetä.

Jos muita pelaajia oikeasti syrjittäisiin olisin ensimmäisenä barrikadeilla. Mutta nythän heidän tilanne ei ole muuttunut minnekään. Ainoastaan Oiei:läisten tilanne on muuttunut.
Tiina Kortelainen

Sacred

• Nyyppäri
  • *
    • MSN Messenger  - kaba87@sunpoint.net
    • Profiili
« Vastaus #44 : 28.09.2005, 15:41:09 ip »
No se tuntuu silti aika järjettömältä, niinku jäsenten pelimaksuja maksettais ulkopuolisten peliin osallistumisella. Esimerkiksi minulla ei ole mitään periaatteellisia syitä miksi en vois oieihin liittyä mutta mä en edelleenkään suostu käsittämään sitä mikä tämän takana on, koska olen varsin hyvin todennyt että pelejä voi järjestää halvalla, halvemmalla ja ilman minkäännäköisiä jäsenyys yms. byrokraattisia sotkuja. (Ja ihan sama vaikka kaikkeen tukijuttuihin vetoattekin niin pelejä voi ilman niitäkin järjestää halvalla)Ja kiristyksestä puhuin ihan vaan sen takia että itse koko ajan jauhatte että pelimaksu on noin 2e korkeampi muilta, ok, mutta kuulin kyllä että tähän vaahterasiirappiin tjsp. pelimaksu olisi ollut ulkopuolisilla noin 5e korkeampi niin se ei oikein stemmaa sen kanssa mitä täällä lukee.
Suurin syy tälle vinetykselle kuitenkin on se, että yleisesti tiedossa on että oiei:n pelit on hyvinkin laadukkaita eikä huvittais jättää käymättä niissä tällaisen asian takia, joka suurimmalta osin kuulostaa oiei:n hyötymiseltä kuin kaikkien hyvältä.
Ei varmaan ketään huvittais joutua tällaisen asian eteen? Alkais kismittämään vähemmästäkin, koska pakostakin sitä alkaa tuntemaan itsensä syrjityksi. En tiedä ketään muuta, jolla olis samanlainen käytäntö ja hyvinhän niillä näyttää homma pyörivän. Niin siksi en ymmärräkään että jos asia on oiei:n sisäinen nii miksi sillä pitää ulkopuolisia kiusata? Sanokaa vaan tyhmäksi mutta minusta perusteet tälle on aika hatarat, mikä on hyvin harmillista.
Katja Karjalainen
Meep meep..