En oo hirviän tarkasti ajatellu sitä formaattia vielä, mutta kerronpa vähän ajatuksiani niin te asiasta enemmän tietävät voitte sitten pohtia sitä toteutusta.
Oon törmänny aika moneen "on ollu tapana" tai "tästä on päätetty", juttuun, mutta koska en oo vieläkään saanu kaikkia arkistoja kaivettua niistä miljoonista sirpaleista joissa se on, en voi tarkistaa mitä oikein on päätetty, kuka on päättänyt, miksi ja milloin. Eli jos yhdistyksessä jatkossakin toimitaan jonkun ikivanhan käytännön sanelemana, minä ainakin hallituksen jäsenenä katson oikeudekseni saada siitä mustaa valkosella. Ja toivon tulevien hallitusten myös haluavan, sillä muuten ovat vastuuttomia julleja ja kaivavat maata jalakojensa alta.
Haluaisin siis jonkun esim. täällä kotisivuilla tai foorumilla olevan säilytyspaikan/tietopankin, jossa ei välttämättä käytäis keskustelua, vaan johon voitaisiin kirjata luettavaksi
-tärkeimmät periaatepäätökset (esim. nuo roolipelikirja- ja tietosuojapäätökset viime kokouksesta ja seuraavan kokouksen arkistointikäytäntöpäätös)
-toimintasuunnitelma, operatiivinen toimintasuunnitelma ja talousarvio, toteutuneet menot (kirjautuneet käyttäjät?)
-toimintakertomus ja tilinpäätös (kirjautuneet käyttäjät? vain hallitus?)
-hallitusohjeet, toimihenkilöohjeet
-ehkä myös ajantasainen tapahtuma- ja osallistujakirjanpito?
Pääasiassa tämä ois hallituksen työkalu ja ennen kaikkea keino siirtää tietoa tuleville hallituksille. Nuo on periaatteessa kai kaikki julkista tietoa, ainakin yhdistyksen jäsenille, ja yhdistyksen jäsenenä olisin tuommosen näkemisestä mielissäni, koska jäsenten pitää voida valvoa, että hallitus hoitaa tehtävänsä. Talousasiat välttämättä ei kuulu ihan yleiseen jakoon, joten jotain päätöksiä tietojen jakamisesta pitäs tehä.
Mutta, kuten sanottua, teknisestä toteutuksesta en tunnusta omaavani mielipidettä.