Kirjoittaja Aihe: Mielisairaalapeli  (Luettu 3084 kertaa)

Meilina

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
Mielisairaalapeli
« : 29.12.2012, 13:03:02 ip »

Hei hyvä OIEI:n väki!

Koska jo puoli vuotta olen kypsytellyt ajatusta pelistä, joka sijoittuisi psykiatriseen sairaalaan Englannissa 1800-luvun loppupuolella. Ajankohta siitä syystä, että tuolloin psykologian ala oli kehittymässä, samoin erilaiset hoitomuodot. Sosiaaliset rajoitteet ja luokkayhteiskunta asettaisivat omat jännitteensä pelissä hahmojen välille. Peli kuitenkin keskittyisi potilaiden psyykkiseen hoitoon sekä sairaalan rutiineihin. Kyseessä olisi enemmän pään sisäistä pelaamista sekä tunnelmaa käsittelevä pieni pelin rutistus. Tarkoitus on pitää peli todenmukaisena, melko ahdistavana kokemuksena potilaille sekä ilman humoristista otetta (jota toisaalta on vaikea pitää poissa näin vakavassa asiassa, mustaa huumoria varmasti pursuaa joka paikasta).

Pyytäisinkin täällä foorumin puolella apua paikan varaamisessa sekä käytännön järjestelyissä, kuten paikkojen järjestelyssä, minun kuljettelemisessani ja majoittamisessani ennen peliä yms. Luulen, ja toivon, että parhaiten/helpoiten pelin voisi järjestää Sanginjoella (yllätys, yllätys) ellei jollain ole parempaa paikkaa tiedossa kohtuulliseen hintaan. Lisäksi tarvitsisin luultavasti yhden tai useamman esittämään minulle omia ideoitaan ja kehittämisideoitaan. Hahmojen ja aikakauden kuvailujen kirjoittamisessa tulen kaikkein luultavimmin kaipaamaan jossain kohtaa mitä luultavimmin. Kuitenkin tällä hetkellä pyydän apua vain paikan vuokraamisessa ja minun kannustamisessani kirjoittamaan tätä hyvin raskasta larppia, josta toivottavasti koko OIEI innostuu!
Melina Cunelius
Vaihdokas Vantaalta

Haltiamieli

• Hallitus
  • Larppaaja
    • MSN Messenger  - nenya_87@hotmail.com
    • Profiili
Vs: Mielisairaalapeli
« Vastaus #1 : 29.12.2012, 15:52:58 ip »
Kuten naamakirjassakin Viivi  vinkkasi, niin Hietasaaressa sijaitseva Veljeskoti voisi passata oikein hyvin mielisairaalapeliin. Paikka ei tosin ole mitenkään karu tai kolkon laitosmainen, mikäli sellaista on  mielisairaalapelin paikaksi ajatellut...

Riippuen hieman aikatauluista ja omasta kalenterista kevään aikana, voisin mahdollisesti toimia apulaisena tässä esim. juuri paikan vuokrauksen yms suhteen. Ja pelailemaankin tämmöistä olisi sitten toki kivaa päästä  :D
Jenni Ronkainen

Lapsi on terve jos se leikkii, sairas jos se ei lopeta ja jos se jatkaa sitä aikuisena, se on larppaaja.

umbra_anima

• Administrator
  • Wanha parta
    • MSN Messenger  - umbra_anima@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Mielisairaalapeli
« Vastaus #2 : 30.12.2012, 22:53:42 ip »
Onnea projektiin Melina! Apua en voi suuremmin luvata (ko olen itelleni luvannut etten tee muuta kuin gradua), mutta taustatsemppiä senkin edestä :)
Kaisa Vainio

"-Hän oli hyvin omituinen, vakuutti pikku Myy. -Ihan vimpsahtanut.
Äiti huokaisi ja yritti oikaista jalkojaan. -Mutta niinhän useimmat tuttavamme ovat, hän sanoi. -Enemmän tai vähemmän."