Kirjoittaja Aihe: Neuvoja/ohjeita alottelijalle!?!  (Luettu 2449 kertaa)

Outolintu

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
Neuvoja/ohjeita alottelijalle!?!
« : 23.03.2014, 15:45:10 ip »
Hehe, niin siis oon jo vähän aikaa halunnu alottaa jonkun harrastuksen, mutta en vaan keksi mitään mistä pitäisin. Sitten vastaan tuli tää larppaaminen ja kiinnostuin heti. Ongelma vaan on että en tiedä ketään joka tästä aiheesta tietäis ja muutenkin oon aikalailla hukassa. Eli siis toivoisin jotain neuvoja ja ihan perustietoja larppauksesta.

En ees tiiä minkä ikäsille nää live-roolipelit on, joten oonko liian nuori jos oon 12?
Millasia teemoja näissä roolipeleissä on?
Ja siis pitäiskö tähän OIEI liittyä jotenkin vai pitääkö aina tapahtumiin ilmottautua erikseen?

Siis ylipäätään jos voisitte vähän valistaa mua kaikessa tässä...
Ja en muuten oo varma onko tää oikee osio tälle keskustelulle, mutta noo. :D

Danju

• Administrator
  • Wanha parta
    • Profiili
Vs: Neuvoja/ohjeita alottelijalle!?!
« Vastaus #1 : 24.03.2014, 17:43:56 ip »
Mahtavaa, että larppaaminen kiinnostaa. Tää on oikein mukava harrastus, kunhan vaan pääsee mukaan kokeilemaan.

Täällä on ihan kattava infopaketti larppaamisen aloittamisesta.
http://oiei.fi/forum/index.php?topic=1751.0

Tän lisäksi tässä alla vielä jotain omia höpinöitä :)

Ikä ei ole mikään este larppaamiselle. Itse olin myös jo 12 -vuotiaana tosi kiinnostunut larppaamisesta, mutta ongelmaksi ainakin minulle muodostui tuolloin se, etten löytänyt mistään larppeja mihin olisin voinut osallistua.

Meidänkin larpit on monenikäisille, osassa voi olla selvästi ikäraja esim. k-18 johtuen larpin rankemmista teemoista. Osa on sitten ihan kaikenikäisille sopivia. Yleensä näistä ikärajoista ilmoitetaan pelimainoksen yhteydessä. Meidän larppien mainokset löytyy yleensä täältä foorumilta "Tulevat tapahtumat" -osiosta.

Paras tapa tutustua OIEI:hin ja liittyä meidän jäseneksi on tulla maanantaina Kaijonharjun nuorisotalolle S-treffeille kello 18-21. Kyseessä on ikärajaton ja kaikille liveroolipelaamisesta kiinnostuneille avoin kokoontuminen, jossa voi tutustua toisiin larppaajiin.

Jos tuonne kokoontumiseen ei pääse osallistumaan mutta larppaaminen kiinnostaa, niin ei huolta, meidän larppeihin on kuitenkin aina myös ilmottautuminen erikseen. Eli kun löydät mielenkiintoisen larpin, johon haluaisit osallistua, niin sitten vain ilmottautumaan. Yleensä ilmottautumisohjeet löydät pelimainoksen yhteydestä, useimmiten se tarkoittaa sähköpostin laittamista pelinjohdolle.

Toivottavasti tästä oli jotain apua! Kysele toki lisää jos jäi jotain kysyttävää (varmasti jäikin), koetan vastailla parhaani mukaan. :)
Karoliina Kemppainen

OIEI:n
Webmaster 2011-2013
Puheenjohtaja 2010
Sihteeri 2008-2009

Haltiamieli

• Hallitus
  • Larppaaja
    • MSN Messenger  - nenya_87@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #2 : 25.03.2014, 10:01:53 ap »
Terveteluloa minunkin puolesta mukaan kokeilemaan, jos larppaaminen kiinnostaa! Tästä harrastuksesta voi tosiaan olla vaikea saada selko ilman että pääsee juttelemaan harrastajien kanssa tai käy edes yhdessä larpissa. Rohkeasti vaan mukaan siis :) Vanhemmilta harrastajilta saa vapaasti kysellä kaikkea mahdollista täällä foorumilla, tai sitten vaikka facebook-ryhmässä. Ja jos pääsee, niin S-treffeille kannattaa tosiaan myös tulla joku maanantai piipahtamaan, siellä on hyvät mahikset käydä läpi kaikki mieltä askarruttavat kysymykset!

Ja ikä ei yleensä ole este larppiin pääsyssä, Oulussakin pyritään kuitenkin pitämään pelejä laidasta laitaan, joten jokaiselle löytyy varmasti jotakin ;) Jos hoksaat jonkun kiinnostavan larppi-ilmoituksen, voit aina myös laittaa suoraan viestiä kyseisen pelin pelinjohtajalle ja kertoa, että olet ensikertalainen, niin pelinjohtaja voi sitten neuvoa lisää.
Jenni Ronkainen

Lapsi on terve jos se leikkii, sairas jos se ei lopeta ja jos se jatkaa sitä aikuisena, se on larppaaja.

Outolintu

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
« Vastaus #3 : 28.03.2014, 09:39:22 ap »
Eli siis pidetäänkö niitä S-treffejä joka maanantai vai miten?
Vois nimittäis tulla käymään siellä. :)

Danju

• Administrator
  • Wanha parta
    • Profiili
« Vastaus #4 : 31.03.2014, 07:30:14 ap »
Juu! Melkein joka maanantai, poikkeuksina ehkä vain jotkut lomapäivät (pääsiäinen, joulu)jolloin ei pidetä. Mutta niistä sitten koetetaan ilmoittaa etukäteen jos ei ole.

Mutta tänäänkin on tosiaan S-treffit Kaijonharjun nuorisotalolla kello 18.00-21-00. Ja ensi viikolla myös ja sitä seuraavalla ja niin edelleen.

Me saatetaan olla hieman äänekästä porukkaa välillä, mutta ei kannata säikähtää. Voit vaikka kysyä, että kuka on Karo (minä) niin voin tulla sulle juttelemaan ja kertoa larppaamisesta. Tai toki voit ite ihan vaan kertoa, että olit foorumilla kysellyt larppaamisesta. :)

Ja jos sulla on larppaamisesta kiinnostuneita kavereita niin ota heidät toki mukaan! Mielellään nähdään uusia ihmisiä harrastuksen parissa.
Karoliina Kemppainen

OIEI:n
Webmaster 2011-2013
Puheenjohtaja 2010
Sihteeri 2008-2009