Kirjoittaja Aihe: Miekkailukoulu Ouluun?  (Luettu 9359 kertaa)

Tar-Aldarion

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
Miekkailukoulu Ouluun?
« : 28.08.2006, 21:07:40 ip »
Elikkä siis, mitä mieltä olisitte jos Ouluun perustettaisiin miekkailukoulu? En nyt tarkoita niitä kilpailumiekkailukouluja jollainen Oulussa jo on. Tarkoitan kunnollista miekkailukoulua, missä voi opetelle taistelemaan monipuolisilla aseilla ja taktiikoilla. Tarkempaa tietoa löytyy täältä --> http://www.swordschool.com/fi/index.html

Olen jo ottanut yhteyttä järjestöön ja siellä sanottiin, että aluksi Oulussa pitäisi järjestää seminaari, jotta saadaan tietää kuinka paljon olisi vakituisia kävijöitä harjoituksissa. Jos täältä löytyisi joku innokas ja osaava järjestämään seminaarin, voisin ohjata häntä järjestön puoleen. Itse en voi, enkä osaisikaan, järjestää seminaaria, koska olen vielä 16-vuotias...
Joni Karjalainen

Tarantella

• Administrator
  • Wanha parta
    • MSN Messenger  - firafury@hotmail.com
    • Profiili
    • http://smg.photobucket.com/albums/v689/Firafury/
    • Sähköposti
Miekkailukoulu Ouluun?
« Vastaus #1 : 29.08.2006, 13:38:18 ip »
Itse asiassa viimevuoden tammikuussa Oulussa järjestettiin miekkailukurssi, jossa Guy Windsor opetti miekkailun perustaitoja. Sen jälkeen puheena oli ruveta pitämään vakituisia harkkoja Oulussa, vaan tämä taisi kariutua paikan ja pitäjän puutteeseen. Kurssillakaan meitä ei ollut kuin parisenkymmentä, vaikka jonkinasteista kiinnostusta tuntuikin löytyvän.

Suurin ongelma kai on se, ettei täällä ole opettajaa. Mutta, jos saatte tämmöisen koulun toimimaan, niin hienoa :]
Susanna "Suska" Veijalainen, vuoden 2016 rahastonhoitaja.

Kuvia.

Tar-Aldarion

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
Miekkailukoulu Ouluun?
« Vastaus #2 : 31.08.2006, 17:17:03 ip »
Ahaa... En ollut tietoinen asiasta, koska muutin Ouluun opiskelemaan vasta vähän aikaa sitten.

Kun kyselin millainen se seminaari olisi, minulle sanottiin että maksimiosallistuja määrä olisi 20 henkilöä. Varmaan oli viime kerrallakin niin, koska suurempaa joukkoa olisi hankalampi opettaa.

Mutta eiköhän nyt olisi aika kokeilla uudestaan, jos se homma saataisiin käyntiin.  :)
Joni Karjalainen

mikko

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
Miekkailukoulu Ouluun?
« Vastaus #3 : 02.09.2006, 21:00:05 ip »
Ehdottomasti uusi yritys. Luulisin että tällaisestakin kylästä löytyy se 20 asiasta kiinnostunutta henkilöä seminaaria varten. Ainakin meikäläinen lähtee kyllä ihan mielellään uudestaan oppiin (oli aika hemmetin hieno kurssi viimeks, sääli niitä jotka eivät jaksaneet vaivautua paikalle).

Kyseessä on kuitenkin osa "paikallista" historiaa, joten luulis että porukkaa kiinnostaa miten meillä täällä euroopassa miekkailtiin, eikä esim. jossain japanian maalla. Eli luulis että Oulussa ois mahdollisuuksia vakitreenien ja seuran alulle laittamiseenkin.
Iha jes, jes jes jes!

Mikko "mikko" Heiskanen

Kuva-arkisto

Tar-Aldarion

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
Miekkailukoulu Ouluun?
« Vastaus #4 : 03.09.2006, 11:54:37 ap »
Näin minäkin olen ajatellut, mutta nyt pitäisi löytää joku innokas seminaarin järjestäjäksi.

Olen samaa mieltä myös siitä, että Oulussa olisi hyvinkin mahdollisuuksia seuran järjestämiseksi, sillä onhan samanlainen koulu jo Jyväskylässä ja sehän on pienempi paikka kuin Oulu. Varmaan se ongelma on juuri siinä, että pitäisi löytää joku opettamaan miekkailua vakituisesti...
Joni Karjalainen

Tar-Aldarion

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
Miekkailukoulu Ouluun?
« Vastaus #5 : 24.04.2009, 15:21:56 ip »
Herätelläänpä hieman tätäkin keskustelua näin "pienen" tauon jälkeen.

Eli kunhan nyt saan käytyä lukion loppuun ja lakkiaiset pois alta, niin voisin organisoida seminaarin kun kerta nyt löytyy ikääkin (ja kokemusta) tarpeeksi. Olen jo aloittanut alustavat neuvottelut Windsorin kanssa ja varmaan käynkin Helsingin puolella joko toukokuun lopulla tai kesäkuun alussa.

Kysymys kuuluukin: Kuinka täältä löytyisi innokkaita osallistumaan mahdollisesti kesällä pidettävään seminaariin?
Joni Karjalainen

Spielwut

• Konkari
    • Profiili
Miekkailukoulu Ouluun?
« Vastaus #6 : 24.04.2009, 18:27:40 ip »
Tälläkin kertaa, messissä ollaan.
"If god gives you lemons, find a new god!"

Tero Säkkinen
0407498023

Tarantella

• Administrator
  • Wanha parta
    • MSN Messenger  - firafury@hotmail.com
    • Profiili
    • http://smg.photobucket.com/albums/v689/Firafury/
    • Sähköposti
Miekkailukoulu Ouluun?
« Vastaus #7 : 25.04.2009, 16:32:30 ip »
Mie kanssa. Jos vaan jonnekin kesäkuun puolelle pistetään, nii ehottomasti.
Susanna "Suska" Veijalainen, vuoden 2016 rahastonhoitaja.

Kuvia.

Tar-Aldarion

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
Miekkailukoulu Ouluun?
« Vastaus #8 : 23.05.2009, 11:58:32 ap »
Hyvä, että kiinnostusta löytyy.

Päivitetäänpä samalla asioiden etenemistä. Olen 12.-15. kesäkuuta menossa käymään Helsingissä tuolla koululla. Siellä sitten Windsor tutustuttaa minua tuohon systeemiin ja seminaarin järjestelyihin. En usko, että vielä kesäkuulle sitä seminaaria saisi, mutta heinäkuu tai elokuu voisivat olla hyvinkin mahdollisia.
Joni Karjalainen

Tar-Aldarion

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
Miekkailukoulu Ouluun?
« Vastaus #9 : 22.06.2009, 13:46:09 ip »
Oli kyllä pirun hieno reissu! Ei voi muuta sanoa. Pääsin opettelemaan sekä pitkämiekan käyttöä että miekalla ja bucklerilla tappelemista. Ja melko hyvinhän tuo meni ja vakaa aikomus on jatkaa harjoittelua.

Puhuimme myös herra Windsorin kanssa mahdollisesta seminaarista Oulussa ja hänen mielestään seminaari kannattaisi pitää vasta koulujen alettua syssymmällä. Eli sinne tähtäämme ja mahdollisesti jossain välissä saisimme Oulun maalle jonkinlaista vakituista treeniporukkaa kasaan.

Ilmoittelen asioiden etenemisestä tänne, aina kun on jotain ilmoitettavaa.
Joni Karjalainen

Tar-Aldarion

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
Miekkailukoulu Ouluun?
« Vastaus #10 : 15.08.2009, 12:39:44 ip »
Hommat etenevät jälleen hitaasti mutta varmasti!

Eli seminaari tullaan pitämään lokakuussa, mutta tarkempi viikonloppu ja paikka on vielä auki. Jos jollain on ehdotuksia paikaksi, niin niitä otetaan ehdottomasti vastaan. Tilan pitäisi olla sellainen, että sinne mahtuu maksimissaan 25 henkeä. Itse aion kysellä tilaa ainakin Oulun Lyseon lukiolta ja yliopistolta (jahka opiskelut alkavat yliopistossa).

Mainittakoon myös, että minä ja Vikke treenailemme silloin tällöin Windsorin oppikirjan mukaan OIEI:n S-treffeillä ja joskus myös ulkosalla. Kaikki ovat tervetulleita, vaikkei omaisikaan asetta. Pelkkä kiinnostus riittää.  :wink:
Joni Karjalainen

Danju

• Administrator
  • Wanha parta
    • Profiili
Miekkailukoulu Ouluun?
« Vastaus #11 : 16.08.2009, 12:11:51 ip »
Upeaa, että joku jaksaa tämmöistä järjestää!

Kiitos siitä.
Karoliina Kemppainen

OIEI:n
Webmaster 2011-2013
Puheenjohtaja 2010
Sihteeri 2008-2009

Tar-Aldarion

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
Miekkailukoulu Ouluun?
« Vastaus #12 : 17.08.2009, 11:12:09 ap »
Juu, eipä mitään. Oma lehmä tässä on hyvin suurelta osin ojassa, niin tätä kyllä jaksaa organisoida.  :D
Joni Karjalainen

Tar-Aldarion

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
Miekkailukoulu Ouluun?
« Vastaus #13 : 26.08.2009, 12:15:17 ip »
PUMPS! Ilmoittautumiset seminaariin auki Muiden Tahojen tapahtumat-osiossa. Sinne kaikki hus!
Joni Karjalainen

Nuppu

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
Miekkailukoulu Ouluun?
« Vastaus #14 : 11.01.2010, 23:01:38 ip »
Kuinkas tässä kävi? Tuliko seminaarissa ideoita tulevasta? Onko oulussa miekkailukoulu? :)

Vähän myöhässä hoksasin tämän, ei ole tullut käytyä vaikkakin tota larppipuolta stalkkailtua.
Maria "Nuppu" Soanjärvi
"Do or do not. There is no Try."