Kirjoittaja Aihe: Nimi ei koskaan kuole - Iisalmessa - kesällä 2010?  (Luettu 10483 kertaa)

Terba

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
Nimi ei koskaan kuole - 12-14.6.2009 Tiilikkajärven kansallispuistossa (Huomatkaa muuttunut päivämäärä!)
Ennakkoleiri 9.5.2009 Iisalmen Nuorisotalolla

Kuolee karja, kuolee suku
samaten itse kuolet
vaan nimi ei koskaan kuole
hältä ken on hyvän saanut.

Kuolee karja, kuolee suku
samaten itse kuolet
yhden tiedän, mik' ei kuole
manalle menneen maine.

(Hávamál)

"Tuolta ne tulevat. Aseet paljaina ja kovalla vauhdilla. Ennen kuin ne minusta hengen vihaavat on niitten ensin minut löydettävä, sitten minut kiinni tavoitettava ja sitten vielä voimissa voitettava. Mitään näistä en niille helpoksi tee. Henkiin jää vain se joka ansaitsee."

"Nimi ei koskaan kuole" on viikonlopun mittainen larppi viikinkiajan Suomessa. Kateelliset hämäläis-isännät ovat ajaneet vasta valitun kuninkaansa väkineen karkuun kotitilaltaan ja nyt heitä jahdataan pitkin Hämeen metsästysmaita. Pääseekö kuningas livahtamaan ja hakemaan Räävelistä sukulaismiehiä kruununpalautukseen, vai päättyykö kamppailu ennen kuin kunnolla alkoi? Peli ei pyri juonissaan ja maailmankuvassaan täydelliseen historialliseen tarkkuuteen, vaan seikkailuun ja vaeltamisen tuntuun Tiilikan kansallispuiston koko laajuudessa. Proppautumisessa, ruoissa ja leiriytymisvälineissä pyritään historialliseen autenttisuuteen niin hyvin kuin vain mahdollista. Vihaamiseen käytetään teräsaseita.

Pelin hahmot kirjoitetaan pelinjohdon toimesta ns. puolivalmiiksi, pelaajat saavat itse halutessaan kirjoittaa hahmoihin lisää syvyyttä pelinjohdon ohjeiden mukaisesti.

Peliin sisältyy myös ennakkoleiri 9.5 Iisalmen Nuorisotalolla. Leirillä opetellaan teräsaseiden käyttöä turvallisesti konfliktimallinnuksessa sekä syvennetään hahmoja sekä pelataan mahdollisesti pieniä esipelejä.

Peli on K18. Peli ei sovellu huonokuntoisille. Peliin ja leirille osallistuvat Iisalmen Live-roolipelaajat Ry:n jäsenet jotka ovat liittyneet jäseneksi kuukautta ennen leiriä on näillä näkymin vakuutettu leirin ja pelin ajaksi. Vakuutusasia selviää lähiaikoina. Muita suositellaan hankkimaan oma tapaturmavakuutus.

Ilmoittautua voi tämän linkin kautta: http://kintereilla.phpbb.fi/viewtopic.php?f=5&t=18

Pelinjohto:
Sipi Myllynen
Tero Nevala
Jarkko Niskanen
Pyry Veteli
Tero Nevala
Iisalmen Live-roolipelaajien hallituksen jäsen

"Minua turha syyttää mistään! Minä olen aina ollut hyvien puolella!" - A.W. Yrjänä

Kaaleppi

• Larppaaja
  • **
    • MSN Messenger  - kallez92@hotmail.com
    • Profiili
Nimi ei koskaan kuole - Iisalmessa - kesällä 2010?
« Vastaus #1 : 14.02.2009, 10:55:53 ap »
MOONSORROW!!! 8)
Lohikäärmeet ovat palanneet! Kaikille niille jotka valvovat yönsä ja syövät aamulla kylmää kaurapuuroa ja sitten ihmettelevät miksi ryhtyivät larppaamaan.

K.a.l.l.e K.i.v.e.l.ä

Terba

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
« Vastaus #2 : 14.02.2009, 14:27:00 ip »
Lainaus käyttäjältä: "Kaaleppi"
MOONSORROW!!! 8)

On myös lainannut pätkää yhdessä biisissä, tiedetään. :) Ja bändin biisit ovat jollain asteella allekirjoittaneen innoittajana tätä peliä tehdessä.
Tero Nevala

"Minua turha syyttää mistään! Minä olen aina ollut hyvien puolella!" - A.W. Yrjänä

Terba

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
« Vastaus #3 : 12.03.2009, 20:12:33 ip »
Ilmoittautuminen peliin on alkanut! Huomatkaa muuttunut pelin ajankohta.
Tero Nevala

umbra_anima

• Administrator
  • Wanha parta
    • MSN Messenger  - umbra_anima@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 13.03.2009, 10:24:13 ap »
Ei voi olla totta, lakkiaisviikonloppu  :cry: Täytyy kyllä jättää väliin tämä peli, mitä ehdin jo odottaa suurella innolla.
Kaisa Vainio

"-Hän oli hyvin omituinen, vakuutti pikku Myy. -Ihan vimpsahtanut.
Äiti huokaisi ja yritti oikaista jalkojaan. -Mutta niinhän useimmat tuttavamme ovat, hän sanoi. -Enemmän tai vähemmän."

Terba

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
« Vastaus #5 : 16.03.2009, 09:32:14 ap »
Pelipäivää jälleen muutettu. Tällä kertaa lopullisesti, tuosta ei tule enää muuttumaan.
Tero Nevala

umbra_anima

• Administrator
  • Wanha parta
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : 16.03.2009, 12:52:13 ip »
Kaisa on taas iloinen.  Ilmoittauduin jo. :P
Kaisa Vainio

Äiti huokaisi ja yritti oikaista jalkojaan. -Mutta niinhän useimmat tuttavamme ovat, hän sanoi. -Enemmän tai vähemmän."

punalakki

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
« Vastaus #7 : 23.03.2009, 21:40:53 ip »
Hieman kysymystä tuosta ikärajasta, pääsenkö peliin vaikken ole vielä 18 mutta täytän toukokuussa? ja pystyisikö kaverini (kaaleppi) pääsemään mukaan vaikka onkin vielä 17?

Arttu Raukovaara

Corbulo

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
« Vastaus #8 : 11.04.2009, 22:45:04 ip »
Vastaan ylläolevaan toisen pelinjärjestäjän toimessa, näin vähän hitaanpuoleisesti, mutta kuitenkin. Nopeampia vastauksia saa pelin sähköpostista nimieikoskaankuole(at)gmail.com, Oiei-foorumeilla ainakin itse olen hereillä suht satunnaisesti.

Ikäraja on periaatteessa joustava, mutta täysi-ikäisiä pelaajia preferoidaan jos ruuhkaa meinaa tulla. Tämä ihan siltä pohjalta että pelissä heilutaan teräsaseiden kanssa, ja pelinjohdolla on kuitenkin vastuu pelaajien turvallisuudesta, alle 18-vuotiaden tapauksessa varsinkin.

Tällä hetkellä tilaa näyttäisi pelissä olevan ihan reilusti, eli ilmoittauminen kannattaa kyllä kirjoitella.

-Pyry Veteli
''If you knew anything of sexual psychology, you would know that nothing could give me keener pleasure than to be m-m-m-manhandled by you meaty boys - ecstacy of the *naughtiest* kind.''
-A. Blanche

Scarlett

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
« Vastaus #9 : 14.04.2009, 20:33:21 ip »
Hii, oitkän harkinnan jälkeen päätin kuitenkin, että mukaan pitää päästä :)
Anne Lehtonen

~niin vapaa on lapsi laitumellaan.

umbra_anima

• Administrator
  • Wanha parta
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : 20.04.2009, 22:12:47 ip »
Apua vaateproppien tekoon löytyy tulevasta "Paitoja, housuja, viittoja, mekkoja" - työpajasta. Lisää tietoa siitä täältä:
http://oiei.fi/foorumi/viewtopic.php?p=5005#5005
Kaisa Vainio

Terba

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
« Vastaus #11 : 29.04.2009, 22:23:20 ip »
Pelissä on vielä tilaa! Pelaajia on jo sen verran että peli toteutuu varmasti, mutta lisää kaivattaisiin edelleen.

Ne, jotka arkailevat liian kovien proppivaatimuksien tai leirille pääsemättömyyden vuoksi, sanottakoon että proppautumiselta odotetaan aidon näköistä, ei täysin aitoa tasoa ja leirille ei ole pakko osallistua päästäkseen peliin.

Eli kaikki rohkeasti ilmoittautumaan!
Tero Nevala

Corbulo

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
« Vastaus #12 : 03.05.2009, 17:41:48 ip »
Tiedoituksena näin julkisesti; peliä edeltävä terästaistelun perusteet-leiri pidetään Oulussa 9.5 Tuiran nuorisotuvalla. Erinomainen mahdollisuus siis niin Nimi ei koskaan kuole-pelin pelaajille, että muillekin larppaajille tutustua lateksimiekkaa mojompaan  :o

Leiri alkaa n.klo 10:00 ja kestää pitkälle koko päivän, mutta sisältää myös muuta kuin taistelua; ainakin hahmojen läpikäyntiä ja pieniä mini-larppeja/esi-pelejä peliin osallistuville. Teräsosuudesta vastaa Harmaasusien mättötreenejäkin vetänyt Nino Hynninen.
Omia aseita voi ottaa mukaan, jos ne ovat harjoituskäyttöä kestäviä. Järjestäjät tuovat paikalle myös julkista asevarantoa, joten mikäli ei sopivia omista, niin eipä hätiä mitiä.

Kustannukset leiristä koostuvat ainoastaan järjestäjien (ja varusteiden) matkakuluista, itse sisäsali on ilmainen. Kaikki kun junailevat opiskelijastatuksella, niin osallistumismaksu pysyy hyvästi kohtuuden rajoissa. Arviolta (joka perustuu pelkästään peliin ilmoittautuneiden ihmisten määrään) se on noin 10-12e. Ja jos tuotte kaverinnekin, niin vielä vähemmän  8)

Allekirjoittaneen saa kiinni puhelinnumerosta 040 7378849
''If you knew anything of sexual psychology, you would know that nothing could give me keener pleasure than to be m-m-m-manhandled by you meaty boys - ecstacy of the *naughtiest* kind.''
-A. Blanche

Spielwut

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #13 : 08.05.2009, 22:41:33 ip »
Hei ja hoi!

Kaikki huomenna terästelemään streffipaikalle.
Tapahtuma on tarkoitettu myös niille, jotka eivät pääse tai ole tulossa peliin.
"If god gives you lemons, find a new god!"

Tero Säkkinen
0407498023

punalakki

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
« Vastaus #14 : 15.05.2009, 07:58:48 ap »
Oisko mahollista järjestää uuestaa tota teräsmiekkailun harjoittelua kun en päässy tolloin 9.5 paikalle :?:

Arttu Raukovaara