Kirjoittaja Aihe: Pelinjärjestäjän ABC  (Luettu 7479 kertaa)

Hani

• Vieras
Pelinjärjestäjän ABC
« : 09.06.2005, 08:44:52 ap »
Uusin versio (vuodelta 2013 - päivitetty marraskuussa 2015) Pelinjohdon ABC:stä löytyy Oiein sivuilta:
http://oiei.fi/index.php?page=pelinjohdon-abc

PJ-ABC on käytännön asioiden muistilista pelinjärjestäjälle.
Iso osa asioista ovat vain ehdotuksia ja jokainen voi järjestää pelinsä kuten itse parhaaksi näkee.

Too long; didn't read? Nyt myös lyhyempi muistilista myös kokeneille pelinjohtajille: Pelinjohdon ABC - TL;DR -versio on täällä!

Pelinjärjestämistä koskevissa kysymyksissä kannattaa rohkeasti kääntyä pelivastaavan pelivastaava(at)oiei.fi puoleen!

//EDIT: linkki uusittu ja tekstiä muokattu ajankohtaisemmaksi
« Viimeksi muokattu: 14.11.2015, 14:11:46 ip kirjoittanut Tarantella »

Hani

• Vieras
Pelinjärjestäjän ABC
« Vastaus #1 : 01.11.2005, 14:19:04 ip »
Tuolta löytyisi helposti (tai vaikeasti, mutta kuitenkin) vastaus moneen pelinjärjestäjien kysymyksiin, joihin vastailen jatkuvasti. Vastaan toki erittäin mielelläni, mutta kannattaa myös surffata hieman! Osa tiedosta on vanhentunutta, mutta sovellettavissa nykyhetkeen...

Ukkoslapsi

• Hallitus
  • Larppaaja
    • Profiili
    • http://www.livejournal.com/users/elina_punakettu/
    • Sähköposti
Pelinjärjestäjän ABC
« Vastaus #2 : 01.11.2005, 19:07:06 ip »
Olisikohan se ihan huono idea jos vaikka halukkaille uusille pelinjärjestäjille pyrittäisiin nimeämään oma tutor-opettajan kaltainen tyyppi. Ei siis niin, etteikö sitä itse saisi jokainen itsellensä valita, eikä mokomaa ulkopuolelta juntattaisi, vaan että voisi rohkeasti pyytää mukaan jonkun varjelemaan pahimmiltä torspauksilta ihan vain silkkaa kokeneisuuttaan. Minä ainakin haluaisin auttaa ihmisiä olemaan olematta yhtä ääliöitä kuin minä ennen vanhaan.

[Hirmuinen havainto. Tämä foorumihan tosiaan sensuroi tuhmia sanoja. Olen ylläolevasta korjannut "huonoksi" sanan, jonka sensuri käänsi sanaksi "kakka". Mokomaa en suurin surmineni haluaisi vaikuttaa sanovani, sillä en mielestäni ole lastentarhanopettaja tai muukaan lässy.]
Elina Väänänen
...
Lammas on tietenkin laatikossa.

Hani

• Vieras
Pelinjärjestäjän ABC
« Vastaus #3 : 02.11.2005, 09:19:43 ap »
Minä ja Kalle olemme tehneet paljon tällaista puuhaa viimeaikoina. Monet uudet pelinjohtajat ovat kääntyneet minun puoleeni, koska vastaan nopeasti sähköpostiin, minulle voi jättää yksityisviestin tänne foorumille jne. Kalle taas käy enemmän S-treffeillä ja neuvoo ihmisiä siellä. Olen itse aktiivisesti ollut yhteydessä pelinjärjestäjiin ja hoputtanut mm. budjetin ja mainoksen tekemisen suhteen...
Että kyllä tämä näinkin toimii. Alunperin piti olla yksi pelivastaava, joka avittaa pelinjärjestäjiä, mutta olen saanut paljon kommentteja "Kalle ei vastaa sähköpostiin" ja kaikki reppanat eivät uskalla tai vaivaudu käyttämään puhelinta. Vaatii myös tiettyä rohkeutta paljastaa tietämättömyytensä ja kysyä, joten parempi on jos pelivastaava ottaa itse yhteyttä pelinjärjestäjiin ja neuvoo kaiken varalta.

Hani

• Vieras
Pelinjärjestäjän ABC
« Vastaus #4 : 02.11.2005, 09:21:11 ap »
Tietenkin kuka tahansa kenellä on aikaa ja saatavuutta voi ryhtyä tähän neuvontapalveluun. Tietenkin auttaa että on ajanmukainen tieto OIEI:n rahakäytännöstä ja pelipaikkojen varausperiaatteista yms.

Visentti

• Larppaaja
  • **
    • Profiili
Vs: Pelinjärjestäjän ABC
« Vastaus #5 : 14.03.2012, 14:04:28 ip »
Onko tuo Pelinjärjestäjän ABC edelleen löydettävissä jostain? Nuo linkit eivät ainakaan minulla avaudu :(
Janne (Jansku) Harpela,

Postmodernia maailmantuskaa poteva koirahullu vegetaari. Puoliammattimainen tumpelo.

GiiGi

• Administrator
  • Wanha parta
    • Profiili
« Vastaus #6 : 14.03.2012, 15:37:46 ip »
Tämän vuoden hallitus aikoo uudistaa Pelinjohtajan ABC:n ja julkaista sen uudelleen jäsenille. Itseasiassa tämän iltaisessa kokouksessa asia on esityslistalla!
Anna-Maija Räihä, tuttavallisemmin Maikki
Oiein puheenjohtaja 2014-2015

Visentti

• Larppaaja
  • **
    • Profiili
« Vastaus #7 : 14.03.2012, 16:02:50 ip »
Okei, sehän kuulostaa hurjan hyvältä! Toivottavasti saadaan pian se avuksi :)
Janne (Jansku) Harpela,

Postmodernia maailmantuskaa poteva koirahullu vegetaari. Puoliammattimainen tumpelo.

Tarantella

• Administrator
  • Wanha parta
    • MSN Messenger  - firafury@hotmail.com
    • Profiili
    • http://smg.photobucket.com/albums/v689/Firafury/
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 14.11.2015, 14:13:10 ip »
Olen päivittänyt pelinjohdon ABC:n ja samalla tekaisin lyhyemmän muistilistan, joka on suunnattu erityisesti kokeneille pelinjohtajille muistutukseksi:
Pelinjohdon ABC - TL;DR -versio
Susanna "Suska" Veijalainen, vuoden 2016 rahastonhoitaja.

Kuvia.