Kirjoittaja Aihe: Keskustelua peleistä ja pelimaksuista (OIEI alennus)  (Luettu 57819 kertaa)

nora-inu

• Nyyppäri
  • *
    • MSN Messenger  - kajimori@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Keskustelua peleistä ja pelimaksuista (OIEI alennus)
« Vastaus #15 : 20.09.2005, 16:11:28 ip »
niin ja ihan lisäksi, että en minä ainakaan ole oieistä eroamassa tai laittamassa pystyyn mitään muuta sääntöä, oiei on aina se tuttu ja turvallinen oma minulle :). tuntisin itseni varmaan ihan vieraaksi jossain muualla. puhuin vaan siitä, mitä tuossa juuri kirjoitin.
Kk trilogian viimeinen osa.
Susanna Kouva

Swatninja

• Wanha parta
    • Profiili
« Vastaus #16 : 20.09.2005, 16:30:10 ip »
No ompa noita "varjoseuroja" ollut ennenkin.. siis semmoisia porukoita Oulussa jotka eivät ole koskaan olleetkaan OIEI:n toiminnassa ja ovat päättäneet pyhästi olla koskaan menemättäkään ja leikkiä vaan keskenään.

Tuohan siis ei ollut viittaus etteikö tässä tapauksessa oltaisi välttämättä koskaan käyty meidän kanssa leikkimässä.

Mutta tömmoisen voinee jättää omaan rauhaansa. Jos ei taho leikkiä meidän kanssa niin ei ole pakko. Mukavaa se ois tietty jos leikkisivät, mutta jos se tuntuu kivemmalta vaan omien kavereiden kanssa niin...
Mikko Heikura

tii

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
jäsen- ja pelimaksuista
« Vastaus #17 : 20.09.2005, 17:26:09 ip »
Sussu, ymmärsinkö mää oikein, että sillon ko jäsenet ei vielä saaneet alennusta OIEI:n peleistä ni nämä kaverit, jotka on perustamassa omaa säätöä, kävivät kuitenkin OIEI:n peleissä?

Osaatko sanoa (tai voitko kysyä), miksi he eivät halua kuulua OIEI:hin?

Olis myös kiva, että kertoisit heille, että OIEI:n jäsenen ei tarvitse tehdä mitään ihmeellistä, muuta ku maksaa 2 euron jäsenmaksu ja että sillä saa käyttöön peleihin varaston sisällön, ensiaputarvikkeet, apua turvallisuuskysymyksissä ja pelipaikkojen hankinnassa, taloudellisen "takauksen" peleille jne. sekä paljon paljon muuta.

Minusta on hassua että löytyy ihmisiä, jotka ovat valmiit hyötymään jäsenien määrän alaslaskemista pienistä pelimaksuista ja hyvin propatuista peleistä osallistujina, mutta eivät ole valmiita peliin osallistumisen lisäksi olemaan sen samaisen yhdistyksen jäseniä. Siksi olis tosiaan kiva tietää et mikseivät halua kuulua OIEI:hin, ko en vaan ymmärrä.

Koska kaupungin tukien maksimoiminen (ja pelimaksujen pysyminen alhaisina) tarkottaa, että jäseniä on oltava riittävästi on jäsenmäärän tipahdettua tehty ennenkin jotain toimenpiteitä jäsenmäärän nostamiseksi. Oli useita vuosia semmonen käytäntö, että OIEI:n jäsenet pääsi peliin alennetulla hinnalla. Sitä ei aikoinaan kukaan vastustanut, mm. siksi, että OIEI:hin liittyminen ei ollut kenellekkään kynnyskysymys (yks poikkeus ei liittynyt jäseneksi, mutta kävi silti peleissä ja maksoi mukisematta korkeamman pelimaksun jatkuvasti.) Nykyhallitus ei voinut olettaa että se nousisi kynnykseksi kenellekkään tälläkään kertaa.

Siksi ehottasinki, että voisitko Sussu toimia välittäjänä OIEI:n hallun ja näiden kavereitten kanssa eli kävisit seuraavassa hallukokouksessa ja kyselisit näiltä kavereilta taustoja sille, miksi he eivät halua liittyä jäseniksi, jotta sitä jäsenyyden edessä olevaa kynnystä voitaisiin madaltaa.
Tiia Kekkonen

Spielwut

• Konkari
    • Profiili
Selvennystä
« Vastaus #18 : 21.09.2005, 09:58:39 ap »
Kävimpä eilen kääntymässä Nukulle siirtyneillä strefoilla ja otin asian puheeksi. Asia pohjaa taas kaikkien hyvien konfliktien tavoin mielipiteisiin ja kommunikaatiokatkoihin.

Lyhennetty versio siitä mistä oman käsitykseni mukaan on kysymys.

Kaikki eivät tykkää meistä ja siten eivät halua käydä peleissämme, eivätkä olla kanssamme tekemisissä. Kaikki ei voi tykätä kaikista ja niin pois päin. Ikäväähän se on, mutta ei ihmisiä voi pakottaa ottamaan vastaan tarjoamiamme avuja ja etuuksia.

Olemmehan toki aina tienneet etteivät kaikki tykkää meistä, emmekä me tykkää kaikista muista. Nyt käsitykseni mukaan syy siihen että asia nousi esille koska sussu pelkäsi joutuvansa "mustalle listalle" tms. Vain koska haluaisi pitää sellaisiakin pelejä joihin hänen kaverinsakin tulisivat. Mutta pelejähän on ennenkin pidetty ilman OIEItä, eikä se ole mikään ongelma, tukea ja apua vain ei silloin saa kyseiseen peliin. Tämä tietää joko korkeampaa pelimaksua tai pienempää proppausta ja ruokailua, mutta ei sitä että tulisimme koko sakilla antamaan turpaan tai dissaamaan oven taa.

Logiikkaahan ei tilanteessa ole, mutta ihmisethän eivät ole loogisia olentoja. Tokihan olemme valmiita kuulemaan asian toista osapuolta jos me luomme jollakin tavalla heille oikean ongelman, emmekä vain ole yleisen vastenmielisiä heille.

Tarkentaisin vielä sitä pointtia et kyse on OIEIn ulkopuolisten tahojen/ihmisten mielipiteistä, eikä OIEIn sisäisestä kapinasta.

:twisted: Meillähän kaikki on aina niin hyvin...  :twisted:

Kuten jo sanottiinkin, OIEI ei ole mystinen entiteetti, vaan jäsentensä summa ja sen hallitus hoitaa byrokratiaa, johon jokainen voi vaikuttaa kokouksiin menemällä, eikä jaa jumalaisen mielivaltaisia tuomiota vasemmalle ja oikealle.
"If god gives you lemons, find a new god!"

Tero Säkkinen
0407498023

eve

• Konkari
    • Profiili
Re: Selvennystä
« Vastaus #19 : 21.09.2005, 13:11:39 ip »
Lainaus käyttäjältä: "SynkkyysT"

Olemmehan toki aina tienneet etteivät kaikki tykkää meistä, emmekä me tykkää kaikista muista. Nyt käsitykseni mukaan syy siihen että asia nousi esille koska sussu pelkäsi joutuvansa "mustalle listalle" tms. Vain koska haluaisi pitää sellaisiakin pelejä joihin hänen kaverinsakin tulisivat. Mutta pelejähän on ennenkin pidetty ilman OIEItä, eikä se ole mikään ongelma, tukea ja apua vain ei silloin saa kyseiseen peliin. Tämä tietää joko korkeampaa pelimaksua tai pienempää proppausta ja ruokailua, mutta ei sitä että tulisimme koko sakilla antamaan turpaan tai dissaamaan oven taa.

Aye. Ja on sellaisiakin pelejä pidetty periaatteessa OIEIn jäsenien taholta, jonka järjestelyssä OIEI ei ole millään tavalla ollut mukana. Niihin on ollut erinäisiä syitä: on ehkä haluttu pitää ns. kutsupeliperiaatteella eli valkata se, ketä peliin tulee eikä sitten muita, tai sitten peli itsessään on voinut sisältää ns. arveluttavaa materiaalia (mitä se nyt sitten ikinä voikaan tarkoittaa) tai muuten sellaisia piirteitä (esim. alkoholi), joita OIEI ei voi hyväksyä omiin peleihinsä mm. kaupungin tarjoaman rahoituksen vuoksi.

Ei niistä millekään mustalle listalle ole jouduttu, eikä ketään ole mistään suljettu pois sen vuoksi että on uskaltautunut tekemään jotain yhdistyksen ulkopuolella. Ja ainakin mun muistin mukaan Oulussa on joskus aikoinaan pyörinyt mm. Vampire-larpkampanja, jossa OIEI ei näytellyt minkäänlaista osaa. Kyllä tähän kaupunkiin mahtuu muitakin, ihan varmasti.

Mitä pelipaikkoihin tulee, pelejähän voi periaatteessa pitää missä vain. OIEIlla on (mun mielestä toisinaan hieman kyseenalainen) etulyöntiasema kaupungin omistamien oaikkojen suhteen. Kyseenalainen siksi, että niitä kaupungin omistamia paikkoja saa vähän vaihtelevasti käyttöön niin kuin nyt viimeaikoina on taas kerran saatu huomata. Tuosta huolimatta esim. Villa Pukkila on toiminut ei-kaupungin omistamana paikkana ihan mukavasti, mutta pienemmällä porukalla ja ilman minkään tahon tukea pelimaksut muodostuvat paikan vuokran takia varmasti aika korkeaksi.

Mutta pelinjohtohan sen viimekädessä päättää. Ja jos erisuuruiset maksut hirvittävät pelinjohtajia, niin pakkohan ei ole järjestää OIEIn lipun alla jos se tuntuu pahalta. Mutta silloin ei myöskään saa OIEIn tukea hommaan, eikä välttämättä pääse käyttämään varastoa ym. pelin järjestämisen tukena.

Valintoja, valintoja...

/eve
# Se mikä ei tapa, sattuu ihan saatanasti. #

Swatninja

• Wanha parta
    • Profiili
« Vastaus #20 : 21.09.2005, 14:08:11 ip »
Pelätäänkö tässä nyt siis OIEI:n mustalle listalle joutumista vai niiden kavereiden järjestön dissaamaksi joutumista.

OIEI ei dissaamista harrasta.. koska on järjestö. Ihmiset on sitten ihan eri asia. Sama on sen toisen kanssa.

Josko moista typeryyttä alkaa ilmaantua missään järjestössä niin semmoisille kannattanee oikeasti sanoa "Bai bai"

Ja mitä Oulun paikkojen saamisesta.. niin ne ovat maksullisia "ei rekisteröityneille järjestöille" ja ne jaetaan samalla hakumenetelmällä kuin muille rekisteröityneillekin järjestöille. Näin siis uskoakseni ja tietääkseni. OIEI siis ei sinänsä ole missään erikoisasemassa muihin järjestöihin nähdän niin rekisteröityneiden kuin muiden järjestöjen joukossa. En tosin uskokkaan ettei Eve olisi tätä tarkoittanut.

Jos siis tuntuu siltä että tarttee pelejä tehdä jotka ei ole OIEI:n kanssa tekemisissä niin kukaan ei yhäkään estä, kuten jo monta kertaa sanottu.

Ihmettelen vaan että jos ne ei voi tulla OIEI:n peleihin mutta voivat tulla peleihin jossa on OIEI:läisiä.. No kuten on todettu jo aikaisemmin moneenkin otteeseen niin "I can´t see the logic here"
Mikko Heikura

nora-inu

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #21 : 21.09.2005, 16:22:58 ip »
okei. minäpäs yritän selittää tämän asian pointin mahdollisimman selvästi, että ihan kaikki ymmärtäisivät nyt.
sillä minun oiein ulkopuolisillani kavereilla on tälläkin hetkellä sellainen käsitys, että pelit maksavat enemmän ulkopuolisille, eikä kyse ole siitä, että oieiläiset pääsisivät halvemmalla. sillä vaahterasiirappihan maksoi ensin 5e, mutta sitten yhtäkkiä ulkopulosilta pyydettiinkin 10e.
ja juu, kyllä ne kaverit oli ennenkin oiein peleissä käyny, paitsi ei nyt enää niiden pelimaksujen takia, mikä on minusta tosi surullista.
niin ja siis heillähän on koko ajan ollut se oma pieni seura jonka takia myöskään he eivät halua kuulua muualle kuin siihen. ja tässä asiassahan ei ole kyse rahasta tai muusta sellaisesta, vaan mielipiteestä ja periaatteista. ja  sitäpaitsi muut ovat nyt saaneet sellaisen kuvan, että oiei yrittäisi pakkoliittää ulkopuolisia itseensä, mitä olen myös joutunut kovasti selittelemään. että siinä oli ainakin pari syytä.
niin ja tosi hyvä juttu, että minua ei aleta katsomaan pahasti sen takia, että haluan myös muut omat hyvät ystäväni omiin peleihin, jättämällä oiein tuen pois. mutta mitäpä siitä, jos itse saan hommattua pelipaikan sun muut, eikä siinä kyllä ole minulle mitään ongelmaa. ja koska propit ja pelipaikat sun muut ovat omia, ei pelimaksujenkaan tarvitse olla mahdottomia.

toivottavasti nyt jotenkuten ymmärsitte pointtini, ja jos jotain jäi epäselväksi vastaan mielelläni.
Susanna Kouva

atropia

• Vieras
« Vastaus #22 : 21.09.2005, 17:42:48 ip »
Ei sinun edes tarvi jättäytyä OIEI:n ulkopuolelle järjestämään pelejä. Ei kaikkien osallistujien tosiaan tarvi olla OIEI:n jäseniä ja minusta tuo osallistumismaksu on täysin neuvoteltavissa.  Jos tilanne tosiaan on se, että joko-tai, niin minusta pitäisi mieluummin luopua eriarvoisista osallistumismaksuista, kun työntää pelinjärjestäjiä OIEI:n ulkopuolelle. Väheksymättä hallituksen uurastusta ympäri vuoden, itse olen silti  (aina) pelinjärjestäjien puolella. Se on vähän niinkun rockstarat. Jos Jonne Aaron haluaa vaahtokarkkeja tarjoiltuna jääkiekkokypärästä, so be it.

Siihen on tosiaan syynsä miksi hallitus haluaa buustata jäsenmääräänsä (enemmän tukia teille, heille ja meille), mutta minusta mieluummin kaksi peliä lisää vuodessa, kun kaksikymmentä jäsentä, vaikka se sitten tarkoittaisikin korkeampia pelimaksuja huonompien tukien vuoksi.

Mutta toisaalta, se on totta mitä sanoit. OIEI yrittää pakkoliitättää ihmisiä toimintaan (ja jos mahdollista niin jäseniksi, että saisi lisää rahaa). Niin se menee, jos haluaa ajatella sen negatiivisesti. Tämä johtuu ihan vain yksinkertaisesti siitä, että OIEI ei järjestä toimintaa, vaan se tarvii ihmisiä *järjestämään* toimintaa. Jos jossain on joku porukka, joka tekee larppeja niin OIEI on vain kiinnostunut siitä miten se voisi auttaa näiden larppien syntymistä. On kyseessä sitten joku periaatteellinen salainen järjestö, joka tekee pelejä salamyhkäisyydessään kaveripiirilleen, tai vaikka sitten toinen organisoitu rekisteröity yhdistys, OIEI on sitoutunut tukemaan larpinjärjestämistä Oulussa ja pohjois-Suomessa. Muotoa ei ole määritelty, vaikka avoimuus (kuka tahansa voi osallistua) on aina ollut oleellista, joskaan ei (kuten Eve mainitsi) ihan täysin ehdotonta.

Sanotaan se nyt vielä täälläkin, mistä olen mielissäni selittänyt joskus aiemminkin: minusta on hienoa, että on tullut paljon uusia larpintekijöitä.. Hienoa myös (oikeasti), että kun tulee (esimerkiksi) S-treffeille niin se ei enää tunnu niin omalta paikalta, vaan siellä on oma kulttuurinsa. Itse tuntee olevansa vieras, ja muut on niitä vakionaamoja, jotka tuntee kaikki.. ja ihmiset heittää hulluja larppi-ideoita ja miettiii omituisia larppipaikkoja missä voisi pitää sen vuosisadan larpin. Älkää hävitkö mihinkään! Haluan osallistua siihen peliin sitten kun se pidetään..  :D

nora-inu

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #23 : 21.09.2005, 18:10:16 ip »
eli. minä en pelkää joutua muiden dissattavaksi kuin oiein, mutta kiitos kun selititte, ettei sellaista harrasteta. ja ainoa asia mitä minä nyt olen halunnut on se, että myös minun ystäväni voivat osallistua minun omiin larppeihini. eikä niitä minun ystäviäni varmastikkaan haittaa, että oieiläisiä on samassa pelissä, vaan se, että he eivät itse halua liittyä oieihin on se ongelma. eli ainoa asia mitä MINÄ haluan, on se, että kaikille on MINUN peleissäni sama pelimaksu. capiche?
Susanna Kouva

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #24 : 22.09.2005, 14:56:59 ip »
Susanna:
"... ainoa asia mitä MINÄ haluan, on se, että kaikille on MINUN peleissäni   sama pelimaksu."

Tämä on mahdollista. Pelimaksupolitiikasta ei kannata flamettaa listoille vaan puhua esim. minun tai hallituksen kanssa.

Politiikka, jolla asia on tähän asti edennyt, ei miellytä minua. Tilanne, jossa ilmoitetaan, että "minullapa on iso, nimeltä mainitsematon kaveriporukka, joka on valmis tunkemaan peukalonsa perseeseen, jos he joutuvat maksamaan sentinkin ylimääräistä, koska heille kelpaa Oiein larpit mutta he ovat niin itsekkäitä, että eivät halua siihen liittyä, kun heillä on oma parempi seuransa" on enemmän kiristystä kuin neuvottelua.

Jos nyt todellakin on olemassa lauma larppaajia, jotka ovat valmiit jättämään larppinsa larppaamatta sen takia kun se maksaa euron pari vähemmän jollekin muulle (hyvästä syystä), niin minun mielestäni he saavat jäädä kotiinsa synkistelemään ihan rauhassa. Haistan tässä naivia saituutta sekä kapinallissävytteistä itsekkyyttä.
Larppaaminen on yhteisöllinen harrastus ja vaatii sitoutumista.

Tiina:

"a.) Käytäntö on ollut ennenkin, miten se silloin toimi? "

Ihmiset ovat tulleet larppiin ja maksaneet maksunsa. Joitain maksuja on silloin tällöin jäänyt rästiin mutta se ei ole liittynyt ko. käytäntöön.

"b.) Jos käytäntö ei miellytä, mikä olisi hyvä vaihtoehto koskien jäsenmäärän nostamista ja vakauttamista? "

ko. tapauksessa meihin ei vain haluta liittyä, joten siihen ei liene konsteja.
Yhteistyö yhteisöjen välillä voi tuottaa Oieitä mielyttäviä tuloksia esimerkkinä tästä Oiein ja Harharyhmän rauhaisa rinnakkaiselo ja ajoittaiset yhteistyöryöpsähdykset.

"c.) Kuvittelin että käytäntö olisi riippuvainen pelinjohdosta, onko ja minkätyyppisiä eroja maksuissa olisi? Itse käsitin että se olisi euron parin luokkaa."

Oieissä on kosolti aktiiveja, jotka eivät ole maksaneet nimellistä jäsenmaksuaan ja jäsenrekisterimme on jäljessä oikeasta tilanteesta, joten hallitus on koittanut saada tällä, yhtä jäsentämme ihmetyttäneellä menetelmällä ihmisiä pikkuhiljaa hoitamaan asian. Kysymys on siis viimekädessä ihmisten laiskuudesta maksaa jäsenmaksunsa ja hallitus on tähän, ihan oikein, reagoinut. Kyse ei siis sinänsä ole pelinjohdon polkemisesta tai muista seinille maalatuista piruista.

Jäsenmaksun suuruinen alennus on ollut mennävuosina aika tavallinen.

(vastaus ohi aiheen)
Eve:

tai muuten sellaisia piirteitä (esim. alkoholi), joita OIEI ei voi hyväksyä omiin peleihinsä mm. kaupungin tarjoaman rahoituksen vuoksi.

Kaupungin tuella ei ole Oiein alkoholinkäyttöön mitään vaikutusta. Syyt siirtää se yksi alkoholillinen larppi Oiein tapahtumien ulkopuolelle johtui pelkästään yksityisten oieiläisten mielipiteistä. Kyseistä oletusta käytettiin tällöin pontena oman mielipiteen ajamiseen mutta se ei pidä edelleenkään paikkaansa.

larppivastaava
 Kalle

Hani

• Vieras
« Vastaus #25 : 22.09.2005, 19:30:02 ip »
Lainaus
Kaupungin tuella ei ole Oiein alkoholinkäyttöön mitään vaikutusta.

No nyt menee jo aiheen vierestä, mutta menköön kun oli mennäkseen.
Olisi aika perverssiä, jos Oulun kaupungin tukeman yhdistyksen tapahtumissa juotaisiin viinaa. 10-vuotisgaalassa saattaisi olla shamppanjaa ja alaikäisille Pommaccia, mikä ettei. Linjanvetokysymyksiä.

Se ei myöskään ole suunta, johon rekisteröityneen yhdistyksen toiminnan pitäisi mennä, ellei kyseessä ole jokin Oluen Ystävät ry ja sellainen OIEI ei ole.

Mielestäni on ihan asiallista, että noudatetaan ns. hyvän nuorisotoiminnan periaatteita, joista yksi on päihteettömyys.

eve

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #26 : 23.09.2005, 12:46:36 ip »
Lainaus käyttäjältä: "Hani"

No nyt menee jo aiheen vierestä, mutta menköön kun oli mennäkseen.
Olisi aika perverssiä, jos Oulun kaupungin tukeman yhdistyksen tapahtumissa juotaisiin viinaa. 10-vuotisgaalassa saattaisi olla shamppanjaa ja alaikäisille Pommaccia, mikä ettei. Linjanvetokysymyksiä.

Aiheen vierestä menee, mutta on pakko nillittää:
Oulun kaupungin tukemien yhdistysten tapahtumissa on juotu ja juodaan edelleen viinaa. Asia on mun mielestä eri kun puhutaan nuorisoyhdistyksestä, johon kuuluu alaikäisiä suhteellisen suuressa määrin. IMHO. Mun käsitys on, että kaupungin nuorisosysteemeissä ei tueta alkoholinkäyttöä, ja hyvä niin. Vaikkei se varsinainen sääntö olisikaan, larppaaminen ja ryyppääminen ei hirveän hyvin käy yhteen (joitakin poikkeuksia on, mutta niistä enemmän ehkä jossain muussa yhteydessä).

Kiitokset Kallelle oikaisusta, asiasta on niin paljon jo aikaa, etten itse muista kaikkia käänteitä keskustelusta.

Lainaus käyttäjältä: "Hani"

Mielestäni on ihan asiallista, että noudatetaan ns. hyvän nuorisotoiminnan periaatteita, joista yksi on päihteettömyys.

Hai. Ei muuta lisättävää.

/e
# Se mikä ei tapa, sattuu ihan saatanasti. #

nora-inu

• Nyyppäri
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #27 : 23.09.2005, 14:24:23 ip »
Kalle:
"Politiikka, jolla asia on tähän asti edennyt, ei miellytä minua. Tilanne, jossa ilmoitetaan, että "minullapa on iso, nimeltä mainitsematon kaveriporukka, joka on valmis tunkemaan peukalonsa perseeseen, jos he joutuvat maksamaan sentinkin ylimääräistä, koska heille kelpaa Oiein larpit mutta he ovat niin itsekkäitä, että eivät halua siihen liittyä, kun heillä on oma parempi seuransa" on enemmän kiristystä kuin neuvottelua."

Minä en yritä kiristää ketään, minä vain haluan, että ystäväni voivat tulla minunkin peleihini. ja kyse nyt ei ole itsekyydestä, vaan siitä, että heillä on oma juttunsa, ja se siitä. turha ruveta analysoimaan heitä enempää. ja he eivät vain tykkää tästä käytännöstä, ja se on heidän ongelmansa, eivätkä he yritä kiristää oieitä ottamaan käytäntöä pois, heitä vain ei näe enää larpeissa, niin kuin olen jo sanonut.
minä vain satun sitten varmaan olemaan huono selittäjä, sillä tästä jutusta on saatu niin monta väärää kuvaa. mutta ihan sama, toivottavasti tässä nyt oli jotain minkä onnistuin korjaamaan.
Susanna Kouva

Hani

• Vieras
« Vastaus #28 : 24.09.2005, 12:49:51 ip »
Minä en nyt edelleenkään tajua miksi he eivät voi maksaa parin euron nimellistä jäsenmaksua. Jos kyse on periaatteista, minkä takia periaatteensa vuoksi ei voi maksaa paria euroa enemmän pelimaksusta?

Uskon, että jäsenalennusta tullaan tyrkyttämään joka peliin lähitulevaisuudessa jo budjetinhyväksymisvaiheessa. Pelinjärjestäjiä tuskin niin paljoa kiinnostaa saako OIEI jäseniä vai ei - kuten sinäkin haluat että kaverisi voivat tulla peliisi-, joten hallitus ja pelivastaava joutuvat tätä asiaa ajamaan.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #29 : 24.09.2005, 14:27:41 ip »
ne mun kaverit ei halua kuulua moneen säätöön yhtäaikaa ja ne pitää tuota oiein toimintaa pakkoliittämisenä, jonka takia se vituttaa niitä. joo, mutta se on niiden ongelma.